Saturday, November 12, 2016

Revival: Never stop running

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini.

Revival: Never stop running

Philippians 3:14  I press toward the goal for the prize of the upward call of God in Christ Jesus.

Filipi 3:14 (TB)  dan berlari-lari kepada tujuan untuk memperoleh hadiah, yaitu panggilan sorgawi dari Allah dalam Kristus Yesus.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #317. Tahukah anda bahawa sekaranglah bukanlah masa untuk kita berlengah-lengah? We are living in the perilous time. As wickedness is increasing, so we as believers must never stop in spreading the gospel of good news to this generation. Saudara dan Saudari sekalian, tak ada banyak waktu maka giatlah dan jangan lalai kerana pekerjaan besar sedang menunggu dan ladang siap dituai. Mari kita tanggalkan segala beban dan dosa yang merintangi supaya berlari pada tujuan panggilan surgawi.

1. Never stop running
1 Korintus 9:26 (TB)  Sebab itu aku tidak berlari tanpa tujuan dan aku bukan petinju yang sembarangan saja memukul.

☕🍞 Bukannya kita berlari daripada masalah kita tetapi terkadang kita "melarikan diri" daripada panggilan Tuhan.  Tapi bukan itu yang saya mau sampaikan. Terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani dan jangan pernah menyerah atau berhenti kerana setiap langkah anda ambil, anda sedang menghancurkan segala ikatan belenggu dosa yang mengikat bangsa kita, generasi kita, Christian Fellowship kita. Kita seperti dalam satu lumba lari 4X400m di mana seorang atlet berlari passing baton itu kepada pelari yang seterusnya setiap 100m dia berlari. Demikianlah juga baton yang perlu kita serahkan adalah Revival Baton.

You don't stop there, but you REPEAT the run again and again and again until your last breath. Jangan pernah slow down. Jangan pernah tarik handbrake. Jangan pernah melencong ke kiri atau kanan. Pastikan rohmu menyala-nyala dan senantiasa berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Pastikan juga bahawa anda tidak berlari tanpa tujuan. Setiap pelumba mau memenangi perlumbaan itu, maka pastikan anda jangan tertewas di tangan iblis. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: