Wednesday, November 30, 2016

Revival: Never say no when God ask you to Go

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk bersungguh-sungguh di dalam Tuhan Yesus. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Never say no when God ask you to Go.

Exodus 3:11  But Moses said to God, "Who [am] I that I should go to Pharaoh, and that I should bring the children of Israel out of Egypt? "

Keluaran 3:11 (TB)  Tetapi Musa berkata kepada Allah: "Siapakah aku ini, maka aku yang akan menghadap Firaun dan membawa orang Israel keluar dari Mesir?"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #335. Tahukah anda bahawa kita selalu mengatakan "tidak" kepada panggilan Tuhan? Never ever give God reasons for not doing His will. Never ever say no when God calls you. Melakukan kehendak Tuhan adalah satu keistimewaan kepada kita semua. Seseorang yang menolak melakukan panggilan Tuhan adalah seorang yang masih belum mengenal Tuhan dan masih belum merasakan kasih Tuhan.

1. Never ever say no
Keluaran 4:10 (TB)  Lalu kata Musa kepada TUHAN: "Ah, Tuhan, aku ini tidak pandai bicara, dahulu pun tidak dan sejak Engkau berfirman kepada hamba-Mu pun tidak, sebab aku berat mulut dan berat lidah."

🍞 ☕ Terkadang kita selalu memberikan alasan demi alasan. Tuhan tahu yang anda dapat melakukan apa yang dikehendaki-Nya, namun kita tidak mengerti akan hal itu. Seperti Musa, kita memberi alasan demi alasan. Apakah alasan anda untuk tidak melakukan kehendak Tuhan? GOD engraved your future in His palm and He knows what are you capable of doing. Kebangkitan rohani yang terjadi di dalam hidup kita adalah supaya kita Kembali kepada Tuhan dan juga rencana-Nya bagi hidup kita.

Tuhan memerlukan anda untuk generasi ini. Bukannya Tuhan tidak ada orang lain, tetapi kepada anda telah diberikan karunia yang berbeda daripada orang lain dan anda adalah di antara mereka yang lain yang terpanggil untuk tujuan yang mulia. Jika anda pernah "melarikan diri" daripada panggilan Tuhan, maka inilah masanya untuk anda bangkit kembali dan maju terus melakukan kehendak Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: