Friday, November 4, 2016

Revival: Get rid of Egypt

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan kita untuk terus keluar daripada zon keselesaan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Get rid of Egypt

Exodus 14:12  [Is] this not the word that we told you in Egypt, saying, 'Let us alone that we may serve the Egyptians'? For [it would have been] better for us to serve the Egyptians than that we should die in the wilderness. "

Keluaran 14:12 (TB)  Bukankah ini telah kami katakan kepadamu di Mesir: Janganlah mengganggu kami dan biarlah kami bekerja pada orang Mesir. Sebab lebih baik bagi kami untuk bekerja pada orang Mesir dari pada mati di padang gurun ini."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #309. Tahukah anda bahawa masih lagi ada saki baki kehidupan kita yang lama yang menghambat pertumbuhan kita di dalam Tuhan Yesus? Sometimes when the gospel is shared, not many would want to respond to it because they feel comfortable at their current zone whereby being enslaved to sin, living a double life, compromising the word of God,  being bound to all the bad habits and secret habits. Di  sini, Musa telah disuruh oleh Tuhan untuk memimpin bangsa Israel keluar daripada Mesir kerana Tuhan telah melihat cara kehidupan mereka yang diperhambakan oleh Firaun dan apabila Musa menyatakan hal itu kepada mereka, ramai yang menolak kebenaran Firman Tuhan dan masih mau tinggal di Mesir.

1. Get rid of Egypt
Keluaran 14:13 (TB)  Tetapi berkatalah Musa kepada bangsa itu: "Janganlah takut, berdirilah tetap dan lihatlah keselamatan dari TUHAN, yang akan diberikan-Nya hari ini kepadamu; sebab orang Mesir yang kamu lihat hari ini, tidak akan kamu lihat lagi untuk selama-lamanya.

🍞☕ Terkadang amat susah orang mau terima teguran serta nasihat yang baik dan berguna untuk mereka. Terkadang kita pun seperti bangsa Israel ini yang mau diri mereka diperhambakan kerana diperhambakan adalah lebih bagus daripada perubahan yang Tuhan mau lakukan. Perubahan yang Tuhan mau lakukan adalah penghijrahan daripada Mesir kepada tanah perjanjian yang Tuhan telah sediakan. Tetapi ramai yang tidak mau keluar daripada Mesir kerana takut apa akan jadi nanti. Mereka ini adalah golongan yang belum dapat melihat janji yang penuh dengan harapan biarpun mereka sudah mendengarkan firman TUHAN ini. Musa sendiri memberi pengesahan bahawa "Janganlah takut, berdirilah tetap dan lihatlah keselamatan dari TUHAN, yang akan diberikan-Nya hari ini kepadamu; sebab orang Mesir yang kamu lihat hari ini, tidak akan kamu lihat lagi untuk selama-lamanya" tetapi bangsa Israel merasakan agak sukar untuk meninggalkan cara hidup mereka yang lama.

Revival to be revived and alive. Dead to your old self and be spiritually alive. Forget Egypt and get rid of all filthiness we indulged when were in "Egypt". They are still living in their yesterday and not living in their today which preventing them from stepping into their tomorrow. TUHAN sedang memanggil kita untuk keluar dan juga melupakan cara hidup kita yang lama dan lihat kepada kehidupan yang telah disediakan oleh Tuhan. Many feel so comfortable with their Egypt. Janganlah membiarkan kehidupan kita yang lama menghambat kita daripada memasuki tanah perjanjian yang lebih dahsyat dan lebih luarbiasa daripada Mesir. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: