Thursday, November 10, 2016

Revival: Your faith to God strengthens others

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan iman kita untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Your faith to God strengthens others

Luke 22:32  But I have prayed for you, that your faith should not fail; and when you have returned to [Me,] strengthen your brethren. "

Lukas 22:32 (TB)  tetapi Aku telah berdoa untuk engkau, supaya imanmu jangan gugur. Dan engkau, jikalau engkau sudah insaf, kuatkanlah saudara-saudaramu."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #315. Tahukah anda bahawa disebabkan iman anda kepada Tuhan Yesus, orang lain juga mula percaya dan menaruh harapan kepada Tuhan Yesus? You are stirring faith to rise up in them and in this emerging generation that revival in a local church is not only possible but it's happening and it's happening now...! Keteguhan iman anda di dalam Tuhan Yesus telah mengimpak yang lain untuk percaya serta menaruh harapan bahawa masih lagi ada harapan untuk melihat satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam hidup kita, generasi kita, Christian Fellowship kita, bangsa kita dan komuniti kita.

1.  Your faith in God strengthens others
Yudas 1:20 (TB)  Akan tetapi kamu, saudara-saudaraku yang kekasih, bangunlah dirimu sendiri di atas dasar imanmu yang paling suci dan berdoalah dalam Roh Kudus.

☕🍞 Ramai orang sedang memperhatikan cara anda melayani, berkhotbah, menginjil, cara hidup anda dan sebagainya. Mereka sedang perhatikan bagaimana iman anda di "Medan pertempuran" saat anda "diserang" oleh musuh. Apakah iman anda masih teguh atau anda cepat mengalah. Adakah iman anda bertumbuh atau statik saja? Kesungguhan iman anda dalam sesuatu hal dapat menarik ramai orang untuk turut serta dalam visi dan misi anda. Contohnya, saya sangat-sangat percaya bahawa kebangkitan rohani sedang terjadi di dalam generasi ini dan kitalah pencetus Revival itu apabila kita sendiri telah merasakannya dan kemudian menyebarkannya. Itulah visi dan misi saya dan saya tidak tau berapa ramai yang sehati dan sefikir tentang visi dan misi ini, tetapi saya percaya mesej Revival ini telah menggerakkan beberapa pribadi untuk terus berlari bersama menyebarkan api Kebangkitan rohani ini.

Iman anda telah menyelamatkan anda. Iman anda telah menyembuhkan anda. Iman anda juga mampu dapat menyelamatkan orang lain jika anda, jika anda percaya kepada Tuhan Yesus yang anda sanggup pergi menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang. Ramai yang mempunyai iman, tetapi apakah iman anda berbuah ataupun gugur di saat pencobaan melanda? Bangunlah dirimu sendiri di atas dasar imanmu yang paling suci dan berdoalah dalam Roh Kudus dan kemudian pergilah dan mengimpak generasi ini. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: