Wednesday, November 23, 2016

Revival: The challenge to change

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mencabar kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The challenge to change

Mark 2:11  "I say to you, arise, take up your bed, and go to your house. "

Markus 2:11 (TB)  "Kepadamu Kukatakan, bangunlah, angkatlah tempat tidurmu dan pulanglah ke rumahmu!"

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #328. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang "mencabar" anda untuk bangkit dan mengalami perubahan yang membawa penerobosan? Are you ready for this challenge? Sometimes change does not happen because we give up trying even before we try. Selagi kita tidak bangkit daripada segala sesuatu yang menghalangi kita, tak mungkin kita dapat melihat perubahan.

1. The challenge to change
Lukas 8:54 (TB)  Lalu Yesus memegang tangan anak itu dan berseru, kata-Nya: "Hai anak bangunlah!"

☕ 🍞 Siapa yang tidak sukakan tilam...? Selepas penat balik kerja sudah pasti setiap orang balik, mandi, makan kemudian mencari tilamnya untuk tidur. Terdapat pelbagai jenis tilam yang selesa di pasaran sekarang dan setiap tilam dibuat dengan spesifikasi yang tertentu untuk memberikan keselesaan sewaktu tidur. Tuhan mahukan anda bangkit dan bukannya terus terbaring di zon selesa anda. Sekarang adalah masanya untuk bangun dan berjalan dan bukannya terbaring terus.

Your season of spiritual decline has ended.  Your season of emotional, mental, relational, financial and family paralysis and failure is over! Sekaranglah waktunya untuk kita bangkit dari segala kekecewaan kita, kegagalan kita, dosa-dosa yang merintangi. Inilah masanya untuk anda mencabar diri anda untuk terus maju dan maju dan maju di dalam Tuhan Yesus. Roll up the mat, START WALKING! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: