Thursday, November 3, 2016

Revival: A privilege to be chosen

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 penuh dengan penghormatan untuk melayani Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: A privilege to be chosen

Galatians 1:15  But when it pleased God, who separated me from my mother's womb and called [me] through His grace,

Galatia 1:15 (TB)  Tetapi waktu Ia, yang telah memilih aku sejak kandungan ibuku dan memanggil aku oleh kasih karunia-Nya, 

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #308. Tahukah anda bahawa ramai yang terpanggil tetapi hanya sedikit sahaja yang terpilih? I hope that you understand that not everyone in everyday get a chance to be involved in the move of God. Friends, we are not waiting for the move of God, WE ARE THE MOVE OF GOD! Berapa di antara kita yang setuju bahawa kita tinggal di dunia yang penuh dengan dorongan yang negatif? Tuhan telah memilih anda untuk tujuan yang mulia, tetapi terkadang ada suara-suara yang berbisik dorongan-dorongan yang negatif kepada kita secara langsung atau tidak langsung supaya kita tidak melakukan kehendak Tuhan.

1. A privilege to be chosen
Mazmur 4:3 (TB)  (4-4) Ketahuilah, bahwa TUHAN telah memilih bagi-Nya seorang yang dikasihi-Nya; TUHAN mendengarkan, apabila aku berseru kepada-Nya.

🍞☕ The Language of Revival is always a language of hope, encouragement, faith, love, better future in Christ Jesus. Out of this language, nothing is from God. Selain daripada "bahasa" ini, semua yang adalah bisikan iblis yang mau menghalang anda daripada mengikuti Tuhan. Apabila Tuhan membangkitkan anda kembali dan kemudian memakai hidup anda, maka datanglah si iblis untuk menjatuhkan anda lagi. Dia akan cuba sedaya upaya untuk menjatuhkan anda. Mungkin melalui kenalan-kenalan anda sendiri dia akan berbisik-bisik kepada anda. Ketahuilah bahawa Tuhan telah memilih anda sejak anda dari kandungan ibu anda dan tidak apa pun yang dapat meniadakan panggilan itu. Biarpun anda jatuh dalam dosa, Kuasa kehidupan yang daripada Tuhan Yesus dapat membangkitkan anda kembali.

Biarpun iblis cuba "melumpuhkan" secara kerohanian anda dengan memberikan dorongan-dorongan yang negatif, patahkan semangat anda, Tuhan tetap akan membangkitkan anda.... KECUALI ANDA SENDIRI YANG MEMILIH UNTUK MENDENGARKAN BISIKAN IBLIS dan selamanya tidak mau bangkit. You know friends, you just missed a great privilege in serving God when you yield more to the  voices of devil rather being led by the Holy Spirit. It is a privilege to serve God. The Language of Revival, is to continue to move us to do something awesome with our lives in Christ Jesus. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: