Saturday, February 9, 2019

Revival : Confession that brings revival

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Confession that brings revival



Ezra 10:1  Now while Ezra was praying, and while he was confessing, weeping, and bowing down before the house of God, a very large assembly of men, women, and children gathered to him from Israel; for the people wept very bitterly.

Ezra 10:1 (TB)  Sementara Ezra berdoa dan mengaku dosa, sambil menangis dengan bersujud di depan rumah Allah, berhimpunlah kepadanya jemaah orang Israel yang sangat besar jumlahnya, laki-laki, perempuan dan anak-anak. Orang-orang itu menangis keras-keras.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #40. Tahukah anda bahawa pengakuan dosa kita di hadapan Tuhan Yesus dari segenap hati kita akan menghasilkan kebangkitan rohani yang luarbiasa? Ezra belum bertindak apa-apa terhadap orang-orang yang telah melanggar perintah Allah. Ia hanya mengandalkan doa dan pengakuan dosa yang sungguh-sungguh tulus. Hasilnya orang-orang yang telah berbuat dosa itu datang sendiri dan mengakui dosanya. Pengaruh yang diberikan sungguh luar biasa. Kristian di generasi ini harus meneladaninya, iaitu mengakui dosa bangsa kita, menangis di hadapan-Nya, dan mohon pengampunan-Nya. Jangan hanya menyesal! Menyesal adalah reaksi pertama. Reaksi selanjutnya yang harus dilakukan adalah tindakan untuk mengoreksi perbuatan dosa itu dan bertobat.

☕ 🍞 Pengakuan dosa kita di hadapan Tuhan Yesus adalah sangat penting kerana hanya Dia sahaja yang dapat mengampuni segala dosa kita. Tindakan Ezra berdoa bersungguh sungguh telah membawa Pertobatan kepada sejumlah orang Israel 🇮🇱 yang berkumpul di tempat itu. Adakah kita sedang bersyafaat bagi bangsa kita? Bukan sekadar doa yang Ezra naikkan kepada Tuhan tetapi ada tindakan yang dilakukannya. Kita boleh berdoa dan berdoa, tetapi jikalau kita tidak bertindak untuk menginjil dan menjangkau jiwa-jiwa, maka sangatlah sukar untuk melihat kebangkitan rohani terjadi. Doa pengakuan dosa Ezra menghasilkan efek yang diharapkan sehingga banyak orang kemudian datang kepadanya untuk mengaku dosa.

Saudara dan saudari sekalian, sekali lagi ingin saya ingatkan kepada kita semua tentang kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973, ia dimulai daripada beberapa pelajar serta guru mereka yang berkumpul untuk berdoa akan tetapi pada hari itu sesuatu yang tidak dijangkakan terjadi. Pencurahan Roh Kudus. Saat setiap mereka berdoa mengaku dosa mereka, wow Roh Kudus bergerak dengan luarbiasa dan memakai setiap pelajar dan guru mereka untuk terus menyebarkan api 🔥 kebangkitan rohani itu sehingga seluruh Borneo dijangkau dan ramai yang bertobat. Bagaimana dengan anda? Adakah kita sedang berdoa dan bersyafaat bagi suku bangsa kita? Adakah kita sedang bergerak menjangkau jiwa-jiwa yang hilang? Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: