Monday, February 4, 2019

Revival : Emmanuel

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Emmanuel



2 Chronicles 32:7-8
7 "Be strong and courageous; do not be afraid nor dismayed before the king of Assyria, nor before all the multitude that [is] with him; for [there are] more with us than with him.
8 With him [is] an arm of flesh; but with us [is] the LORD our God, to help us and to fight our battles. " And the people were strengthened by the words of Hezekiah king of Judah.

2 Tawarikh 32:7-8 (TB)
7 "Kuatkanlah dan teguhkanlah hatimu! Janganlah takut dan terkejut terhadap raja Asyur serta seluruh laskar yang menyertainya, karena yang menyertai kita lebih banyak dari pada yang menyertai dia.
8 Yang menyertai dia adalah tangan manusia, tetapi yang menyertai kita adalah TUHAN, Allah kita, yang membantu kita dan melakukan peperangan kita." Oleh kata-kata Hizkia, raja Yehuda itu, rakyat mendapat kepercayaannya kembali.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #35. Tahukah anda bahawa Tuhan menyertai kita hingga ke akhir zaman? Kata-kata beriman Hizkia mungkin diilhami oleh pengalaman dan kata-kata nabi Elisa. Nasihat Hizkia untuk jangan takut, bersama dengan janjinya bahwa "yang menyertai kita adalah Tuhan, Allah kita yang membantu kita dan melakukan peperangan kita", dapat diterapkan kepada semua orang yang mengikut Tuhan dengan kasih, iman yang sungguh-sungguh, dan hati yang murni. Menurut Yesaya, "orang-orang murtad diliputi kegentaran,", tetapi "orang yang hidup dalam kebenaran, ... tinggal aman di tempat-tempat tinggi". Janji-Nya adalah bahawa Dia tidak akan pernah meninggalkan kita. Tetapi terkadang kita yang meninggalkan Dia.

☕ 🍞 Saya melihat janji penyertaan Tuhan ini dari segi menjangkau jiwa-jiwa. Janji Tuhan kepada kita semua adalah bahawa Dia menyertai kita semua. Takkan pernah Dia tinggalkan kita. Janji ini merupakan jaminan Kristus bagi mereka yang terlibat dalam menjangkau jiwa-jiwa yang terhilang dan mengajar mereka untuk menaati prinsip-prinsip-Nya yang benar. Yesus sudah bangkit dan kini Dia hidup serta secara pribadi memperhatikan setiap anak-Nya. Ia menyertai saudara di dalam diri Roh Kudus  dan melalui Firman-Nya. Bagaimanapun keadaan saudara -- lemah, miskin, rendah, tampaknya tidak penting -- Ia memperdulikan saudara, memperhatikan setiap pencobaan dan pergumulan yang saudara alami dalam kehidupan ini dan memberikan kasih karunia yang memadai  serta menyertai dan menuntun saudara pulang ke rumah Bapa. Inilah jawaban orang Kristen terhadap semua bentuk ketakutan, keragu-raguan, kesulitan, sakit hati, dan keputusasaan.

Peperangan seorang Kristian adalah peperangan rohani. Tuhan berjanji biar apapun yang anda lewati, Tuhan tetap menyertai anda dan memberikan kemenangan kepada kita. Medan peperangan kita adalah saat kita memasuki zon musuh dan merampas semua jiwa jiwa yang sudah kena curi olwh si iblis. Nah, di situ Tuhan tidak lepaskan anda begitu saja tetapi Dia memberikan kemenangan kepada kita. Kita harus sedar akan kebenaran ini kerana ramai Kristian yang takut mau menjangkau jiwa-jiwa kerana takut kena serangan iblis. Bagaimana dengan anda? Masihkah anda meragui akan penyertaan Tuhan akan hidup anda? Pergilah dan beritakanlah Firman-Nya dengan berani! Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: