Monday, February 11, 2019

Revival : Ready to rebuild

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Ready to rebuild



Nehemiah 2:18  And I told them of the hand of my God which had been good upon me, and also of the king's words that he had spoken to me. So they said, "Let us rise up and build. " Then they set their hands to [this] good [work.]

Nehemia 2:18 (TB)  Ketika kuberitahukan kepada mereka, betapa murahnya tangan Allahku yang melindungi aku dan juga apa yang dikatakan raja kepadaku, berkatalah mereka: "Kami siap untuk membangun!" Dan dengan sekuat tenaga mereka mulai melakukan pekerjaan yang baik itu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #42. Tahukah anda bahawa kita harus bersiap sedia untuk membangunkan kembali generasi ini? Sudah cukup lama bangsa kita hancur dengan segala sesuatu yang diberikan oleh dunia ini. Usaha iblis adalah supaya bangsa dan generasi kita kian hari kian hancur dan binasa. Banyak hal yang sedang terjadi di dalam suku bangsa kita dan di dalam generasi kita yang tidak menyenangkan hati Tuhan. Kita sedar akan semua hal itu namun kita cuma memerhatikan sahaja dan tidak mengambil apa² tindakan.

☕ 🍞 Nehemiah dia tidak memerhati sahaja keadaan bangsanya tetapi dia terus memberikan dirinya untuk menjadi agen perubahan di kalangan suku bangsanya. Dia berdoa, dia berpuasa, dia bergerak melakukan kehendak-NYA. Saudara dan saudari sekalian adakah kita cuma sekadar seorang pemerhati yang memerhati keadaan keadaan suku bangsa kita dan generasi kita ini ataupun kita terbeban untuk melakukan kehendak-NYA menjadi perutusan-Nya untuk menjadi agen perubahan? Respon Nehemiah telah menggerakkan hati mereka yang lain untuk turut serta melakukan pekerjaan pembinaan semula tembok Yerusalem.

🔴 Kami siap untuk membangun
👉🏼 Inilah respon mereka yang lain. Bagaimana dengan kita semua? Adakah kita siap untuk membangunkan kembali generasi kita ini? Jikalau kita imbau kembali zaman kebangkitan rohani yang terjadi di Bario pada 4hb Oktober 1973, mereka bersiap sedia untuk membawa api kebangkitan rohani itu kepada semua orang dan seterusnya kepada seluruh Borneo. Setiap hari minggu kita ke gereja, mendengarkan kotbah yang sangat membangunkan iman kita, mendorong kita dan sebagainya. Tetapi adakah kita menggunakan apa yang telah kita terim pada setiap hari minggu itu kepada dunia luar ini, kepada generasi kita dan suku bangsa kita?

Kita harus mulai membangunkan bangsa dan generasi kita. Ini adalah tanggung jawab kita. Kalau bukan kita yang terbeban untuk bangsa dan generasi kita, siapa lagi yang akan lakukannya? Di mana pun anda berada pada hari ini, anda adalah cerminan atau refleksi Tuhan Yesus kepada dunia ini. Jadilah duta Yesus Kristus kepada dunia ini. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: