Thursday, February 28, 2019

Revival : There's a discussion happening about you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : There's a discussion happening about you



Job 1:8  Then the LORD said to Satan, "Have you considered My servant Job, that [there is] none like him on the earth, a blameless and upright man, one who fears God and shuns evil?"

Ayub 1:8 (TB)  Lalu bertanyalah TUHAN kepada Iblis: "Apakah engkau memperhatikan hamba-Ku Ayub? Sebab tiada seorang pun di bumi seperti dia, yang demikian saleh dan jujur, yang takut akan Allah dan menjauhi kejahatan."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #59. Tahukah anda bahawa satu perjumpaan sedang terjadi di surga dan Mereka sedang berbicara tentang kita? There's a meeting happening in heaven and they're talking about us. Di dalam perjumpaan itu Tuhan sedang bercakap tentang cara hidup kita. Tuhan Yesus tahu bagaimana cara hidup kita sebagai seorang yang percaya kepada-Nya. Di sini kitab ini memperkenalkan pergumulan di antara Allah dengan musuh besar-Nya, Iblis. Allah menantang Iblis untuk memperhatikan dalam Ayub kemenangan kasih karunia dan penebusan ilahi. Dalam kehidupan hamba-Nya yang setia ini, Allah memperlihatkan bahawa rencana-Nya untuk menebus umat manusia dari dosa dan kejahatan dapat tercapai.

☕ 🍞 Allah tahu siapa Ayub luar dan dalamnya. Maka, Allah memberi Iblis kebebasan untuk membuktikan kesalehan Ayub. Namun, dalam kebebasan yang Allah berikan, Allah memberikan batasan-batasan kepada Iblis dalam menjalankan rencananya. Tindakan Allah mempersilakan Iblis mencobai Ayub menunjukkan kepada kita bahwa sebenarnya Iblis tunduk pada kekuasaan Allah. Tuhan Yesus tahu betapa dalamnya ketaatan dan kesetiaan anda. You'll never be tempted more than what you can't handle. Cuba bayangkan, di surga seluruh malaikat surga berkumpul dan bercakap-cakap tentang anda..... "Wow.. Luarbiasa si A, iman dia tetap kuat", "wow.. Hebat sekali si B, dia tidak goyang saat badai menghantam", "wow.. Si C, biarpun dia mengalami masalah dan macam-macam penyakit, dia tetap memuji Tuhan". Hallelujah 🙌.....!

Saudara dan saudari sekalian, oleh kerana kita mempunyai banyak saksi, bagaikan awan yang mengelilingi kita, marilah kita menanggalkan semua beban dan dosa yang begitu merintangi kita, dan berlomba dengan tekun dalam perlombaan yang diwajibkan bagi kita. Hendaklah pandangan kita tertumpu kepada Yesus, kerana iman kita bergantung kepada-Nya dari permulaan sehingga akhir. Yesus tidak putus asa, walaupun Dia harus mati pada kayu salib. Sebaliknya, kerana kegembiraan yang menantikan-Nya, Yesus tidak peduli bahawa mati pada kayu salib adalah suatu hal yang memalukan. Sekarang Dia duduk di sebelah kanan takhta Allah. Teruskan perjuangan iman anda. Jangan pernah u-turn. Sekali ikut Yesus, sampai akhir tetap setia. Bersungguh-sungguh beribadah kepada Tuhan Yesus dan melakukan kehendak-NYA. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini.....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: