Wednesday, February 13, 2019

Revival : The work must Go on

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The work must Go on



Nehemiah 4:6  So we built the wall, and the entire wall was joined together up to half its [height,] for the people had a mind to work.

Nehemia 4:6 (TB)  Tetapi kami terus membangun tembok sampai setengah tinggi dan sampai ujung-ujungnya bertemu, karena seluruh bangsa bekerja dengan segenap hati.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #44. Tahukah anda bahawa biarpun ada hambatan kita harus tetap membina "jambatan" dan menghubungkan manusia dengan Kristus Yesus? Usaha kita untuk membawa kembali bangsa ini kepada Tuhan Yesus pasti akan ada hambatan namun itu tidak bermaksud kita kecundang di tengah jalan. Apa yang sudah kita mulai, kita harus lakukannya sampai kesudahannya. Tidak ada pekerjaan Tuhan yang tanpa tantangan. Iblis dan para pengikutnya tidak senang melihat Kerajaan Allah ditegakkan. Sedapat mungkin mereka mau merusak, menghambat, bahkan menghancurkan karya Ilahi yang dikerjakan umat Allah.

☕ 🍞 Apakah suatu pekerjaan yang berasal dari dorongan Roh Tuhan terjamin berjalan dengan mulus tanpa hambatan? Belum tentu! Orang beriman terlibat dalam peperangan rohani dan lawan kita bukan manusia tetapi penguasa kegelapan dan roh-roh jahat. Upaya para musuh Israel untuk menggagalkan pembangunan tembok Yerusalem semakin gencar dan semakin lama semakin terbuka. Mulai dengan ejekan yang dimaksudkan untuk melemahkan motivasi, dilanjutkan dengan ancaman untuk mengacau, sampai pada rencana dan tindakan sabotaj. Walaupun demikian, umat tidak terhalangi untuk tetap bekerja. Kuncinya?

🔴 Doa 🤲
👉🏼 Nehemia sedar bahawa upaya musuh menggagalkan pekerjaan mereka adalah upaya peperangan rohani. Oleh kerana itu senjata utama umat Tuhan  adalah berdoa. Mengutamakan berdoa menyatakan sikap bersandar penuh kepada Sang Empunya pelayanan, Allah sendiri! Dengan doa, iman diteguhkan. Iman itu mewujud dalam bentuk kembalinya semangat kerja yang hampir merosot, timbulnya kesatuan yang tinggi, dan berjaga-jaga sambil saling menguatkan dan meneguhkan di antara satu sama lain untuk meneruskan pekerjaan itu.

🔴 Dengan segenap hati
👉🏼 Segala sesuatu yang kita lakukan dengan segenap hati pasti akan berhasil. When we do something wholeheartedly, you will never stop at any point until you see it accomplished. Nehemiah and his team, their heart was engaged in it, and they went about it cheerfully and vigorously.

Saudara dan saudari sekalian, pekerjaan Tuhan Yesus harus diteruskan biarpun ada yang tidak menyukai anda, biarpun ada penentangan dan hambatan. The work ⚒ must go on! Demikianlah juga, revival must go on! Memang ada yang tidak senang hati dengan pergerakan dan pekerjaan Roh Kudus apabila goncangan terjadi di zon selesa mereka lalu ramai yang bukan bertobat tetapi memberontak dan menentang. Bersiap sedialah untuk itu. Biar apapun yang terjadi, pekerjaan Tuhan Yesus harus diteruskan! Bagaimana dengan anda? You will need to rise above and not let others discourage you or bring you down. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**


No comments: