Thursday, February 7, 2019

Revival : There will be adversaries

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : There will be adversaries

Ezra 4:4  Then the people of the land tried to discourage the people of Judah. They troubled them in building,

Ezra 4:4 (TB)  Maka penduduk negeri itu melemahkan semangat orang-orang Yehuda dan membuat mereka takut membangun.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #38. Tahukah anda bahawa saat anda mau melakukan sesuatu untuk Tuhan pasti akan ada penentangan? Di dalam firman Tuhan ini, ada sekelompok orang yang menawarkan diri untuk ikut bergabung dalam pembangunan Bait Suci itu. Namun Zerubabel dan kawan-kawannya menolak tawaran itu. Akibatnya orang-orang itu menjadi marah dan mengganggu jalannya pembangunan. Memang dalam sejarah umat manusia, tidak pernah ada pekerjaan bagi Tuhan yang tidak diganggu oleh Iblis. Perlawanan itu biasanya mulai dengan tipu daya yang halus, tetapi bila tidak berhasil lalu berubah menjadi secara terang-terangan. Bahkan dengan menggunakan segala cara yang jahat. Demikian pula yang terjadi dalam masa itu. Musuh-musuh itu datang untuk merintangi pembangunan Bait Suci.

☕ 🍞 Demikianlah juga, melalui apa yang telah saya alami secara pribadi, asal ada KKR atau pelayanan, pasti adanya juga hambatan. Pernah sekali kami adakan KKR "history maker" pada waktu itu saya membawa van gereja untuk mengambil muda-mudi ke ibadah ini, setelah bergerak tidak jauh dari gereja tiba-tiba van itu terbakar dan saya nyaris mati. Puji Tuhan saya sempat keluar dan saya cuba lagi memadamkan api yang sedang marak itu. Ini terjadi pada 18hb April 2014. Tidak cukup dengan itu, ibl8s menyerang lagi apabila sampai di gereja, tiba-tiba putus electric 🤦🏻‍♂️. Iblis memang tidak senang jika kita melakukan sesuatu bagi Tuhan Yesus! Kerana kita memasuki zon musuh dan merampas jiwa-jiwa yang sudah dicuri oleh iblis jadi memang dia tidak suka. Jikalau kita berperang, jangan setengah-setengah tetapi pastikan sampai punah kubu musuh dan sampai jiwa-jiwa dimenangkan.

Saya bukan minta-minta iblis kacau pelayanan saya, tetapi setiap kali asal ada pelayanan, pasti iblis akan kacau. A ministry that's sailing smoothly there's something wrong. Kemungkinan mereka sedang melakukan pelayanan di dalam zon selesa mereka. Cubalah serang zon musuh dan lihatlah bagaimana Tuhan Yesus campur tangan. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: