Friday, February 22, 2019

Revival : Never Compromise

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Never Compromise



Nehemiah 13:8  And it grieved me bitterly; therefore I threw all the household goods of Tobiah out of the room.

Nehemia 13:8 (TB)  Aku menjadi sangat kesal, lalu kulempar semua perabot rumah Tobia ke luar bilik itu.




Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #53. Tahukah anda bahawa kita tidak boleh berkompromi? Bagaimanakah cara memelihara kemurnian iman? Tentu dengan hidup sesuai petunjuk firman Tuhan dan tidak kompromi dengan cara-cara duniawi. Perikop ini mengisahkan kemerosotan rohani akibat tidak menjaga kemurnian iman. Ketika Nehemia kembali ke Yerusalem untuk menjadi gubernur yang kedua kalinya, ia mendapati Imam Elyasib yang diangkat menjadi pengawas bilik-bilik rumah Allah menyediakan bilik besar bagi Tobia, kenalan baik Imam Elyasib sekaligus musuh lama orang Yahudi. Padahal bilik itu biasanya digunakan untuk menyimpan korban sajian, kemenyan, perkakas, dan persembahan perpuluhan. Nehemia juga mendapati ibadah di Bait Suci tidak diadakan lagi. Para orang Lewi yang biasanya melayani di Bait Allah kembali bekerja di ladang untuk mendapatkan nafkah, sebab mereka tidak lagi menerima persembahan untuk mendukung kehidupan mereka.

☕ 🍞 Nehemia tidak dapat tinggal diam melihat dosa kembali menggerogoti bangsanya. Tindakan Nehemia yang penuh kemarahan atas Tobia dan hartanya merupakan manifestasi sikap Nehemia yang merindukan reformasi yang sungguh terjadi dalam kehidupan bangsanya dan ia tidak dapat berkompromi dengan dosa. Setiap orang percaya harus mengalami reformasi rohani. Apakah ertinya pengorbanan Yesus Kristus sekiranya kita bertobat dan dan masih berkompromi dengan dosa? Buat dosa dan bertobat dan buat dosa lagi dan bertobat lagi and this will keep going on and on. Kita harus menjauhi dosa dan segala godaannya supaya kita dapat mempersembahkan tubuh kita sebagai korban yang hidup di hadapan Tuhan. Seorang yang berkompromi dengan dosa adalah seorang yang masih belum bertobat sesungguhnya dan tidak ada takut akan Tuhan di dalam hatinya.

Saudara dan saudari sekalian, apa yang dilakukan oleh Nehemiah adalah sesuatu yang sangat penting kerana bangsa ini baru saja dipulihkan tetapi mereka kembali kepada cara hidup mereka yang lama. When sin is cast out of the heart by repentance, let the blood of Christ be applied to it by faith, then let it be furnished with the graces of God's Spirit, for every good work. Never ever compromise! Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: