Saturday, February 16, 2019

Revival : The work is great

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : The work is great



Nehemiah 4:19  Then I said to the nobles, the rulers, and the rest of the people, "The work [is] great and extensive, and we are separated far from one another on the wall.

Nehemia 4:19 (TB)  Berkatalah aku kepada para pemuka dan para penguasa dan kepada orang-orang yang lain: "Pekerjaan ini besar dan luas, dan kita terpencar pada tembok, yang satu jauh dari pada yang lain.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #47. Tahukah anda bahawa ladang Tuhan sangat luas dan memerlukan ramai pekerja 👷? Pekerjaan ini besar dan luas... Pekerjaan Tuhan Yesus bukan saja tertumpu di satu tempat, satu suku bangsa, satu negara, atau satu daerah saja. Pekerjaan Tuhan Yesus tertumpu kepada satu dunia dan semua yang di dalamnya. Seluas bumi inilah pekerjaan Tuhan Yesus yang harus kita teruskan. Tuhan Yesus memperingatkan semua orang percaya agar selalu mengingat bahawa orang yang terhilang mempunyai jiwa abadi yang sangat berharga dan harus tinggal di sorga atau di neraka, dan bahawa banyak dari mereka dapat diselamatkan apabila ada yang memberitakan Injil kepada mereka.

☕ 🍞 Untuk tugas ini, Allah memanggil mereka yang mau dan yang bersandar sepenuhnya pada Tuhan. Hati yang mau dipakai Tuhan untuk melayani tentu menyenangkan hati-Nya sebab hati sedemikian akan siap menerima tantangan apa pun dalam tugas pengutusan itu. Tuaian yang begitu banyak memerlukan penuai-penuai yang siap diutus. Tuaian itu adalah orang-orang yang haus, lelah, dan terlantar dalam kehidupan jasmani dan rohani. Kitalah para penuai itu, dan tuaian ada di sekeliling kita. Di dalam firman Tuhan yang kita baca 📖 hari ini, saya mau membawa kita melihat dari segi konteks penuaian.

🔴 Pekerjaan besar dan luas
👉🏼 Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit. Karena itu mintalah kepada Tuan yang empunya tuaian, supaya Ia mengirimkan pekerja-pekerja untuk tuaian itu." Ladang pelayanan seluas bumi 🌏 ini oleh kerana itu Yesus berkata "pergilah dan jadikanlah semua bangsa murid-Ku..." Kita tidak akan dapat bergerak seorang jikalau kita mau menuai tuaian yang sudah menguning ini. Setiap orang yang percaya harus terbeban untuk menjangkau jiwa-jiwa.

Kita harus merindukan supaya dunia pun dapat merasakan kasih yang kita rasakan daripada Tuhan Yesus. Oleh itu hati kita harus tergerak untuk bertindak bertolak ke tempat yang lebih dalam dan menebarkan jala kita. Mulakannya daripada generasi kita, suku bangsa kita. Pimpinlah jiwa-jiwa kepada Tuhan Yesus. There's a greater movement for greater harvest, are you involved in it? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: