Friday, February 1, 2019

Revival : The cleansing of our inner man

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The cleansing of our inner man

2 Chronicles 29:16  Then the priests went into the inner part of the house of the LORD to cleanse [it,] and brought out all the debris that they found in the temple of the LORD to the court of the house of the LORD. And the Levites took [it] out and carried [it] to the Brook Kidron.

2 Tawarikh 29:16 (TB)  Sesudah itu masuklah para imam ke bagian dalam rumah TUHAN untuk mentahirkannya. Semua yang najis, yang didapati mereka di dalam bait TUHAN, dibawa ke pelataran rumah TUHAN; orang-orang Lewi menerimanya untuk diangkut ke luar, ke lembah Kidron.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #32. Tahukah anda bahawa kita harus ditahirkan? Sebagai raja, Hizkia menyatakan ingin mengikat perjanjian dengan Allah. Maksudnya, Hizkia berketetapan untuk memenuhi semua kewajiban seorang raja kepada Allah dan bait-Nya. Agar ibadah dapat berjalan kembali, maka bait Allah harus dikuduskan dan ditahirkan kembali. Namun, untuk itu, para imam dan orang Lewi yang akan melaksanakannya harus juga menguduskan diri mereka kerana mereka dipilih Allah sendiri untuk melayani di bait Allah.

☕ 🍞 Menjadi Kristian tidak berarti hanya menerima keselamatan, tetapi juga menerima panggilan untuk melayani Allah melalui berbagai bentuk dan dalam berbagai situasi. Allah menuntut kekudusan dari mereka yang melayani-Nya. Kekudusan sejati hanya terjadi jika firman Allah dijunjung sebagai otoritas tertinggi. Kekudusan sejati juga hanya timbul dari kerendahan hati dan ketekunan untuk menaati pimpinan Roh-Nya. Panggilan Tuhan Yesus ke atas hidup kita bukan sekadar untuk melayani-Nya tetapi juga untuk hidup kudus di hadapan-Nya. Disebabkan oleh itu, kita harus melewati proses pentahiran dan pembentukan ini. Segala sesuatu yang tidak berkenan di mata Tuhan harus disingkirkan daripada kehidupan kita. Diri kita ini adalah bait suci Tuhan jadi, segala yang najis harus dibuang, dibersihkan, ditahirkan dan dimurnikan. Sebab itulah kita sangat memerlukan Roh Kudus untuk menyelidiki hati kita.

We must allow the Holy Spirit to dig deeper into our hearts and to set us free from all of our secret sins. We must allow the Holy Spirit to cleanse us thoroughly inside out. Sepertimana Tuhan Yesus mentahirkan Bait Suci sewaktu Dia melihat orang berjualan, demikianlah juga Tuhan Yesus mentahirkan kita daripada segala kenajisan. Sudahkah kita mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup kita? Adakah anda dipanggil untuk melayani Tuhan Yesus? Bagaimana dengan keadaan hidup kita sekarang? Masih adakah hal-hal yang tersembunyi? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: