Saturday, February 23, 2019

Revival : Rising up to the call

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Rising up to the call



Esther 4:16  "Go, gather all the Jews who are present in Shushan, and fast for me; neither eat nor drink for three days, night or day. My maids and I will fast likewise. And so I will go to the king, which [is] against the law; and if I perish, I perish!"

Ester 4:16 (TB)  "Pergilah, kumpulkanlah semua orang Yahudi yang terdapat di Susan dan berpuasalah untuk aku; janganlah makan dan janganlah minum tiga hari lamanya, baik waktu malam, baik waktu siang. Aku serta dayang-dayangku pun akan berpuasa demikian, dan kemudian aku akan masuk menghadap raja, sungguhpun berlawanan dengan undang-undang; kalau terpaksa aku mati, biarlah aku mati."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #54. Tahukah anda bahawa kita harus berani bangkit dan melakukan hal-hal yang luarbiasa? Esther, daripada seorang yang biasa dipilih menjadi seorang ratu 👑. Setelah sekian lama menjadi ratu, lalu terdengarlah kepada dia berita tentang keadaan bangsanya yang ditindas. Dia memberanikan dirinya untuk bangkit dan melakukan sesuatu untuk bangsanya. Are you ready to rise up to the challenge? Are you willing to stand up foe your people? Are you wanting to see a Revival break out in your generation? Adakah anda terbeban bagi suku bangsa anda?

☕ 🍞 Ester bersedia mengorbankan nyawanya dalam usaha menyelamatkan umatnya. Dia akan melakukan yang benar dan menyerahkan akibatnya kepada Allah. Allah tidak akan menghormati orang yang tetap diam demi melindungi nama atau kedudukannya, tetapi Dia akan menghormati mereka yang, demi Allah dan firman-Nya, bersedia mengutarakan kebenaran sekalipun rugi besar. Mordekhai dan Ester bersedia untuk mati, jikalau perlu, dalam pertempuran melawan kuasa-kuasa jahat. Mereka menjadi teladan ketaatan yang setia kepada keyakinan-keyakinan saleh. They were ready to face whatever consequences that comes by with their decision to see their people saved. Lihatlah kepada keadaan suku bangsa kita sendiri. Tidak cukup parah lagikah keadaan bangsa kita? Ataupun kita sedang tunggu supaya ia menjadi makin melarat baru kemudian mau bertindak?

Saudara dan saudari sekalian, kerana adanya pengharapan dan keyakinan akan pertolongan dan pemeliharan Tuhan, maka umat Tuhan seharusnya bangkit, mengambil tanggungjawab dan memainkan perannya. Pikirkan bagaimana anda dapat memaksimalkan peranan Anda saat ini bagi pergumulan untuk suku bangsa kita? Saya merindukan satu kebangkitan rohani terjadi di generasi ini. Apakah itu pun kerinduan anda? Yang pasti Tuhan Yesus mahukan supaya kita berbalik kepada-Nya dengan segenap hati kita. This great awakening must take place and each one of us has a role to play. What are we doing about it? Apakah respon anda hari ini.....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: