Tuesday, February 19, 2019

Revival : We have Greater works to do

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : We have  Greater works to do

Nehemiah 6:3  So I sent messengers to them, saying, "I [am] doing a great work, so that I cannot come down. Why should the work cease while I leave it and go down to you?"

Nehemia 6:3 (TB)  Lalu aku mengirim utusan kepada mereka dengan balasan: "Aku tengah melakukan suatu pekerjaan yang besar. Aku tidak bisa datang! Untuk apa pekerjaan ini terhenti oleh sebab aku meninggalkannya dan pergi kepada kamu!"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #50. Tahukah anda bahawa ada satu pekerjaan yang besar menantikan anda? Umat Allah seharusnya memiliki visi mengenai kebesaran pekerjaan yang untuknya mereka dipanggil oleh-Nya. Sekalipun tugas atau sumbangan kita sebagai oknum mungkin tampak kecil dan tidak berarti, bersama-sama sebagai umat Allah kita melakukan "suatu pekerjaan yang besar." Nehemia bersikap tegas dalam tujuannya membangun kembali tembok kota; ia tidak akan membiarkan dirinya diganggu oleh kawan atau lawan hingga pekerjaan itu selesai. Visi yang besar disertai iman yang kokoh mencapai realisasi maksud Allah bagi kehidupan kita dan generasi kita.

☕ 🍞 Setiap orang yang percaya kepada-Nya harus memiliki satu visi dalam melaksanakan panggilan Tuhan. Visi itulah yang menggerakkan kita untuk terus melakukan misi kita iaitu menjangkau jiwa-jiwa. Your vision is the catalyst of your mission. Tuhan Yesus telah memberi kepercayaan kepada setiap orang yang percaya satu pekerjaan yang besar iaitu melakukan Amanat Agung-Nya. Tugas ini bukan hanya untuk kepada Pastor dan pelayan gereja, tetapi setiap orang percaya menjadi para penuai di ladang Tuhan Yesus yang sangat luas ini. Pekerjaan besar menanti kita, siapakah yang akan pergi melakukannya? Tidak dapat dinafikan bahawa apabila kita melakukan kehendak-NYA, pasti akan ada hambatan. Namun di sebalik semua hambatan ini, His works must go on.

Di dalam firman Tuhan ini, Sanbalat dan kuncunya berusaha untuk menggagalkan rencana pembinaan tembok Yerusalem ini dan bukan itu saja, mereka berusaha mau membunuh Nehemiah. Tetapi Nehemiah tidak goyang. Dia meletakkan fokusnya kepada Tuhan dan terus melakukan pekerjaan pembinaan itu. Terkadang kita merasa dihambat, dihimpit dan macam-macam lagi saat melakukan pekerjaan Tuhan, namun ketahuilah bahawa Tuhan menyertai anda. Teruskan berkaya di ladang-Nya. Greater works yet to be done in our generation amongst our people. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: