Thursday, February 14, 2019

Revival : The Watchmen of this generation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : The Watchmen of this generation



Nehemiah 4:9  Nevertheless we made our prayer to our God, and because of them we set a watch against them day and night.

Nehemia 4:9 (TB)  Tetapi kami berdoa kepada Allah kami, dan mengadakan penjagaan terhadap mereka siang dan malam karena sikap mereka.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #45. Tahukah anda bahawa kita harus berjaga-jaga dan berdoa bagi generasi kita ini? Iblis mencari mangsanya siapa yang dapat dia jatuhkan, kita yang mengetahui taktik iblis haruslah berjaga-jaga dan berdoa mematahkan segala panahan 🎯 iblis terhadap generasi kita. Berjaga-jagalah dan berwaspadalah, kerana Iblis, musuh kamu merayau-rayau seperti singa yang mengaum sambil mencari mangsa. Teguhkanlah iman dan lawanlah Iblis, kerana kamu tahu bahawa saudara-saudara sesama Kristian lainnya di seluruh dunia, juga mengalami penderitaan yang sama.

☕ 🍞 Menjadi penjaga 💂 adalah satu tanggungjawab yang dipercayakan kepada seseorang supaya tidak ada kecurian berlaku, supaya kilang atau kawasan perumahan dijaga dari sebarang macam tindakan yang mencurigakan dan sebagainya. Demikianlah juga dengan kita semua berjaga-jaga. Kita telah dipercayakan untuk menjadi penjaga generasi ini dan suku bangsa kita. Kita harus senantiasa "menjaga" dan "mengawasi" tembok generasi ini dan bangsa kita supaya tidak ada sebarang ancaman daripada iblis. Oleh setiap tembok harus dibina di atas dasar Firman Tuhan dan setiap tiang-tiang doa harus dipacakkan. Siang dan malam dupa doa harus dinaikkan kepada Tuhan bagi bangsa dan generasi kita ini. Nehemiah, before he used any means, he made his prayer to God. Having prayed, he set a watch against the enemy. If we think to secure ourselves by prayer, without watchfulness, we are slothful, and tempt God; if by watchfulness, without prayer, we are proud, and slight God: either way, we forfeit his protection. God's care of our safety, should engage and encourage us to go on with vigour in our duty.

We are the watchmen for this generation. What are we doing about it? Tuhan Yesus telah mempercayakan generasi dan bangsa ini kepada kita oleh Amanat Agung-Nya. Marilah kita terus naikkan dupa doa untuk jiwa-jiwa dan pergilah menjangkau mereka. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: