Wednesday, February 27, 2019

Revival : Don't fall into the trap

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Don't fall into the trap

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #58. Tahukah anda bahawa iblis sedang giat mencari mangsanya? Berhati-hati dan Berjaga-jagalah dengan hidup anda. Iblis mencari mangsanya. Bayangkan yang iblis ini seperti seorang pemancing. Dia memasangkan umpannya di mata kail lalu di menunggu saat anda "memakan" umpan itu. Apakah umpan yang diguna oleh iblis? Umpan wang. Umpan seks. Umpan kecemburuan. Umpan kemabukan dan pesta pora. Umpan pornografi. Umpan dadah. Umpan Macam-macam umpan. Orang-orang yang lemah dalam hal itu pasti akan kecundang. Jikalau anda tidak mau terkena perangkap iblis ini, maka marilah kita melakukannya dengan MATA YANG TERTUJU KEPADA YESUS, yang memimpin kita dalam iman, dan yang membawa iman kita itu kepada kesempurnaan, yang dengan mengabaikan kehinaan tekun memikul salib ganti sukacita yang disediakan bagi Dia, yang sekarang duduk di sebelah kanan takhta Allah.

☕ 🍞 Ketika umat manusia jatuh dalam dosa, Iblis menjadi penguasa dunia ini. Iblis menguasai seluruh dunia, meronda di bumi, dan menjadi pemimpin dari pasukan roh-roh jahat yang dipakainya untuk memperbudak dan menawan mereka yang di luar Kristus. Namun, seperti singa yang mengaum-ngaum, dia tetap menjadi ancaman bagi orang percaya  dan berusaha untuk membinasakan mereka, khususnya melalui pengalaman penderitaan. Iblis akan secara rohani membinasakan seseorang yang meninggalkan perlindungan Allah. Iblis memasang perangkapnya dan menunggu siapa yang akan terperangkap dalam jeratnya itu. Once you are trapped, there comes the devil with condemnation, disappointments, depression, you will feel worthless, guilty conscious and many more darts of the enemy. How to overcome and fight it?

Oleh iman kita di dalam firman-Nya dan darah Kristus, peperangan rohani kita oleh Roh Kudus  dan doa-doa kita kepada Allah, kita dilengkapi penuh untuk mengalahkan muslihat Iblis, melawan dia dan berdiri teguh dalam iman. "Roh yang ada di dalam kamu lebih besar daripada roh yang ada di dalam dunia". Berjaga-jagalah senantiasa. Harus diterapkan kepada semua orang yang percaya kepada-Nya supaya mereka tidak terperangkap dalam jerat iblis. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: