Friday, February 15, 2019

Revival : Fight for our Generation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Fight for our Generation



Nehemiah 4:14  And I looked, and arose and said to the nobles, to the leaders, and to the rest of the people, "Do not be afraid of them. Remember the Lord, great and awesome, and fight for your brethren, your sons, your daughters, your wives, and your houses."

Nehemia 4:14 (TB)  Kuamati semuanya, lalu bangun berdiri dan berkata kepada para pemuka dan para penguasa dan kepada orang-orang yang lain: "Jangan kamu takut terhadap mereka! Ingatlah kepada Tuhan yang maha besar dan dahsyat dan berperanglah untuk saudara-saudaramu, untuk anak-anak lelaki dan anak-anak perempuanmu, untuk isterimu dan rumahmu."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #46. Tahukah anda bahawa ancaman memang akan ada, tetapi itu bukan alasan untuk kita tidak berdoa dan menjangkau jiwa-jiwa generasi kita? The hindering good work is what bad men aim at, and promise themselves success in; but good work is God's work, and it shall prosper. Serangan terhadap jalannya pembangunan tembok Yerusalem seakan tiada habisnya. Melihat ejekan tidak berhasil mematahkan semangat bangsa Yehuda, Sanbalat dan sekutunya merencanakan serangan dengan kekerasan fisik secara langsung. Belum sepenuhnya ancaman dari luar ini dapat ditangani, datang juga ancaman dari dalam. Perasaan manusia mulai naik-turun seperti gelombang laut, begitu pula emosi para pembangun tembok. Dari bekerja dengan penuh semangat, tiba-tiba muncul sikap lesu dan malas kerana puing sangat banyak sedangkan tenaga yang tersedia sangat terbatas.

☕ 🍞 Terkadang begitulah juga yang kita alami sehingga we are spiritually drained out. Kita mempunyai visi dan misi yang besar tetapi kita tidak dapat mencapainya kerana sangat besar dan tidak cukup tenaga kerja. Tuaian sudah menguning tetapi pekerjanya sedikit. Oleh itu, kadang ada yang menjadi letih 😩 lesu. Apa yang sudah kita mulai untuk membawa bangsa kita dan generasi ini kembali kepada Tuhan, haruslah diteruskan. Janganlah takut akan ancaman atau apa sekali pun yang terjadi, ingatlah akan saudara mara, kawan-kawan, anak-anak, isteri atau suami kita yang masih belum mengenal Tuhan Yesus.  Ancaman bagi pelayanan, pekerjaan, ataupun kehidupan kita, yang datang dari luar maupun dari dalam tidak akan pernah dapat kita hindari. Dengan prinsip berjaga dan berdoa, kita pasti dapat mengatasi setiap ancaman yang sudah maupun yang akan timbul.

Saudara dan saudari sekalian, jika hati kita terbeban untuk generasi ini dan suku bangsa kita, maka bangkitlah dan terus maju. Setiap ancaman iblis adalah satu peluang untuk kita melihat kuasa Tuhan Yesus terjadi di dalam generasi kita. Pakailah perlengkapan rohani anda dan di satu tangan anda membina, di satu tangan anda berperang. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: