Monday, February 25, 2019

Revival : Remain true to God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Remain true to God



Job 1:2-3
2 And seven sons and three daughters were born to him.
3 Also, his possessions were seven thousand sheep, three thousand camels, five hundred yoke of oxen, five hundred female donkeys, and a very large household, so that this man was the greatest of all the people of the East.

Ayub 1:2-3 (TB)
2 Ia mendapat tujuh anak laki-laki dan tiga anak perempuan.
3 Ia memiliki tujuh ribu ekor kambing domba, tiga ribu ekor unta, lima ratus pasang lembu, lima ratus keledai betina dan budak-budak dalam jumlah yang sangat besar, sehingga orang itu adalah yang terkaya dari semua orang di sebelah timur.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #56. Tahukah anda bahawa ada yang sanggup murtad semata mata untuk berjaya? Kehidupan Ayub, banyak yang dapat kita pelajari. Ayub adalah Seorang yang sangat kaya. Walaupun kaya, tetapi dia takut akan Tuhan. Yang terkaya dari antara orang kaya. Di dalam kekayaan itu pun Dia tetap berpegang kepada ajaran dan perintah Allah. He remain true to God. Ayub diberkati dengan luarbiasa sekali. Di dalam kekayaannya itu pun dia tetap beribadah kepada Tuhan dan tidak menjadi sombong maupun memberontak terhadap Tuhan. D8a juga mendidik anak-anaknya ke jalan yang benar.

☕ 🍞 Hikmat yang sejati ditunjukkan dengan melaksanakan secara giat tugas-tugas yang Allah berikan ketika penciptaan, yaitu untuk bertambah banyak dan memenuhi bumi. Akibat ketidaknormalan sejarah, yang disebabkan oleh kejatuhan manusia dalam dosa, kegagalan sering kali menghalangi usaha orang-orang saleh sekalipun. Namun semua usaha Ayub dalam hidup berkeluarga, bertani dan berternak telah dimahkotai dengan berkat oleh Tuhan. Kisah ayub ini sangatlah menakjubkan. Dari atas di ke bawah dan di naikkan kembali ke atas. Terkadang saya sendiri menyoal Tuhan "apakah tujuan buku 📚 atau cerita Ayub ini ada di dalam Alkitab?" Ternyata Tuhan Yesus mahu mengajarkan tentang banyak perkara lewat kehidupan Ayub. We are constantly being challenged in our walk with God. Setiap cabaran uang dilewati oleh Ayub, dia tetap taat dan setia kepada Tuhan.

Di tempat kerja atau di sekolah atau di gereja atau di kalangan komuniti anda, tetaplah berlaku benar di hadapan Tuhan. Generasi kita sekarang senang sekali murtad dan tinggalkan Yesus hanya untuk kepentingan diri sendiri. Ada juga yang sanggup beralih kepercayaannya semata-mata mau maju dalam perniagaan. Ayub menjadi berhasil kerana dia tetap dengan Tuhan. Dia taat dan setia kepada Tuhan. Dia hidup benar di hadapan-Nya. Remain true to God. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: