Tuesday, February 5, 2019

Revival : Seek the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Seek the Lord



2 Chronicles 34:3  For in the eighth year of his reign, while he was still young, he began to seek the God of his father David; and in the twelfth year he began to purge Judah and Jerusalem of the high places, the wooden images, the carved images, and the molded images.

2 Tawarikh 34:3 (TB)  Pada tahun kedelapan dari pemerintahannya, ketika ia masih muda belia, ia mulai mencari Allah Daud, bapa leluhurnya, dan pada tahun kedua belas ia mulai mentahirkan Yehuda dan Yerusalem dari pada bukit-bukit pengorbanan, tiang-tiang berhala, patung-patung pahatan dan patung-patung tuangan.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #36. Tahukah anda bahawa kita harus mencari Tuhan dari masa muda kita? Waktu yang tepat untuk kita mencari Tuhan adalah dari masa mudamu. Bukan tunggu sampai dan mau expired baru mau sungguh-sungguh mencari Tuhan dan melayani-Nya. Tidak salah, tapi tidak digalakkan. Muda mudi zaman ini makin moden dan terikut-ikut dengan cara keduniawian sudah. Mengkaji Facebook, Instagram dan sebagainya sudah menjadi kebiasaan mereka tetapi merenungkan firman-Nya tidaklah begitu sangat. Disebabkan oleh itu ramai yang kecundang dan murtad.

☕ 🍞 Ini kesaksian saya. Saya dipanggil untuk mengikuti dan melayani Tuhan Yesus pada umur 17 tahun. Pada masa saya baru habis belajar Tingkatan 5. Biasalah kan, masa tu masih muda dan darah muda mau cuba segalanya lalu saya menolak panggilan Tuhan dan saya membuat perjanjian dengan Tuhan Yesus berikan saya 8 tahun untuk bekerja dan merasakan dunia ini. Jujur saya cakap, selama 8 tahun saya bekerja tidak pernah saya merasa berkat Tuhan ke atas hidup saya. Apa yang saya terima keluar begitu saja. Tapi pada masa itu saya melayani juga di gereja di dalam pelayanan worship. Setelah 8 tahun, Tuhan Yesus ingatkan saya kembali kepada perjanjian saya. Pada masa itu, wahhh saya kira sudah dapat gaji 4 angka, kira sudah stabil dan sebagainya. Tiba-tiba Tuhan Yesus ingatkan janji saya itu dan masa itu saya tahu yang saya harus resign dan pergi melayani sepenuh masa. Dari Penang saya ke Johor Bahru hanya semata mata untuk dilatih dalam pelayanan dan melayani sepenuh masa. Setelah saya mulai melayani sepenuh masa, pada waktu itulah saya mulai melihat berkat Tuhan Yesus dan juga karya-Nya yang luarbiasa di dalam hidup saya sampai ke hari ini. Setelah 6 tahun dilatih dan melayani sepenuh masa, Tuhan mengambil saya keluar daripada pelayanan sepenuh masa dan letakkan saya kembali di market ministry di mana saya kembali kepada kerjaya saya sebagai Engineer dan mulai melihat ramai jiwa-jiwa yang dari Borneo sepertinya tidak bergembala. Tuhan meletakkan saya sebagai "imam" di kalangan mereka.

Janganlah jadi jajal seperti saya ini. Macam si Yunus lari dari panggilan Tuhan terus kena telan dengan ikan 🐡. Melayani Tuhan dari masa muda anda adalah pilihan yang terbaik kerana ada banyak masa pribadi kita dibentuk oleh Tuhan Yesus seturut kehendak dan rencana-Nya. Bagaimana dengan anak-anak kita? Sebagai ibu bapa kita harus mendorong mereka untuk melayani Tuhan. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: