Thursday, January 31, 2019

Revival : Our lives to God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Our lives to God


2 Chronicles 27:6  So Jotham became mighty, because he prepared his ways before the LORD his God.

2 Tawarikh 27:6 (TB)  Yotam menjadi kuat, karena ia mengarahkan hidupnya kepada TUHAN, Allahnya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #31. Tahukah anda bahawa hidup ini haruslah tertuju kepada Tuhan? Kekuatan Yotam sebagai seorang raja terus bertahan. Kekuatan itu bertahan justru kerana Yotam "mengarahkan hidupnya kepada TUHAN, Allahnya". Dalam bahasa aslinya, kata "mengarahkan" juga mempunyai makna mengatur. Artinya, Yotam dengan penuh kesedaran mengarahkan dan mengatur setiap aspek kehidupannya sebagai raja hanya kepada apa yang benar bagi Tuhan. Kekuatan Yotam bertumpu pada hal ini. Kekuatan di hidup kita, kita dapatkan daripada Tuhan Yesus. Segala sesuatu tentang kehidupan kita adalah daripada Tuhan Yesus dan semuanya tertuju kepada Tuhan Yesus.

☕ 🍞 Apabila anda tetap taat dan setia kepada Tuhan, maka Tuhan Yesus akan membuat anda berhasil di dalam kehidupan kerohanian kita. Tuhan Yesus adalah sumber kehidupan kita. Hidup kita harus sepenuhnya diarahkan kepada-Nya. Bukan 50-50 tetapi 100% kepada-Nya. Bagaimana kita mau taat dan setia sepenuhnya serta percaya dengan segenap hati kita dan beribadah kepada Tuhan Yesus sekiranya hati kita 50 50 saja? Selama Yotam mencari Tuhan dan mengikuti jalan-jalan-Nya yang benar, ia diberikan kasih karunia, kekuatan, dan pertolongan untuk memerintah sebagai raja Yehuda. Yotam menjadi kuat di dalam pemerintahannya kerana hidupnya tertuju atau diarahkan sepenuhnya kepada jalan Tuhan. Keberhasilan kerohanian kita terletak di dalam Tuhan Yesus kerana itu firman-Nya mengatakan bahawa "carilah dahulu kerajaan Allah dan kebenaran-Nya dan semua ini akan ditambahkan kepadamu". Apa yang sedang kita cari hari ini? Ke mana hati kita tertuju hari ini? We must get this right now or else down the road, we may fail greatly.

Kehidupan yang tertuju dan terarah kepada Tuhan Yesus adalah kehidupan yang penuh dengan masa depan yang cerah dan penuh harapan. Jikalau hari ini anda masih 50 50 dengan Tuhan Yesus, maka sesungguhnya sekaranglah waktunya untuk kita bertobat dan kembali kepada Tuhan Yesus dengan segenap, seluruh hati kita. Bulan January akan berakhir hari ini, anda diberikan kesempatan untuk bertobat, jangan sampai tidak ada kesempatan. Biar anda mulai bulan Februari ini dengan satu harapan yang kukuh dan teguh di dalam Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: