Thursday, January 17, 2019

Revival : The Lord is our God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Lord is our God


2 Chronicles 13:10  But as for us, the LORD [is] our God, and we have not forsaken Him; and the priests who minister to the LORD [are] the sons of Aaron, and the Levites [attend] to [their] duties.

2 Tawarikh 13:10 (TB)  Tetapi kami ini, TUHANlah Allah kami, dan kami tidak meninggalkan-Nya. Dan anak-anak Harunlah yang melayani TUHAN sebagai imam, sedang orang Lewi menunaikan tugasnya,



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #17. Tahukah anda bahawa Tuhanlah Allah kita? We have not abandoned the Lord; and we still serve him according to His own law. Kita melayani Tuhan yang hidup. Tiada Allah selain Yesus Kristus Tuhan dan Penyelamat kita. Dan setiap kita diberikan keistimewaan untuk melayani Dia dan hidup di hadapan-Nya. Tuhan Yesus, Allah kita yang telah mati bagi segala dosa kita dan telah bangkit pada hari yang ketiga dan Dia hidup selamanya. Bagi Dia segala kemuliaan, hormat dan kesyukuran Hallelujah 🙌 🔥 🔥!

☕ 🍞 Setiap orang yang percaya kepada-Nya harus sedar bahawa Tuhan adalah Allah kita. Takkan pernah ditinggalkan kita begitu saja.

Jika Tuhan adalah Allah kita, maka kita harus :

🔴 Taat dan setia sampai akhir
🔴 Tetap mengandalkan Tuhan
🔴 Tetap percaya kepada Tuhan Yesus
🔴 Tetap melayani Dia
🔴 Tetap bersyukur kepada-Nya
🔴 Tetap berpegang teguh kepada-Nya
🔴 Tetap yakin akan firman-Nya
🔴 Tetap beribadah kepada Dia
🔴 Tetap melakukan perintah-perintah-Nya
🔴 Tetap tinggal di dalam-Nya

Dan banyak lagi yang harus kita lakukan jikalau kita mengaku bahawa Tuhan Yesus adalah Tuhan dan Penyelamat kita. Lakukanlah dengan segenap hati dan bukannya dengan keterpaksaan. Jikalau kita mengakui bahawa Tuhan Yesus adalah Tuhan dan Penyelamat kita, maka janganlah kita tinggalkan Dia dan menyimpang ke jalan duniawi yang menuju ke kehancuran. Jikalau Tuhan Yesus adalah Tuhan dan Penyelamat kita, maka pergilah lebih dalam lagi di dalam hadirat-Nya, kasih-Nya, firman-Nya, persekutuan-Nya. Bagaimana dengan anda? Adakah Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat anda? Jika ya, adakah anda sedang melakukan bahagian anda sebagai seorang yang percaya kepada-Nya? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: