Wednesday, January 9, 2019

Revival : Be Aware of the devil's schemes

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Be Aware of the devil's schemes



1 Chronicles 21:1  Now Satan stood up against Israel, and moved David to number Israel.

1 Tawarikh 21:1 (TB)  Iblis bangkit melawan orang Israel dan ia membujuk Daud untuk menghitung orang Israel.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #8. Tahukah anda bahawa iblis sedang mencari mangsanya? "Iblis" berarti "penuduh" dan  dengan giat dia menentang usaha-usaha orang percaya untuk menyesuaikan diri dengan kehendak Allah dan standard-standard yang benar. Iblis sering kali mengarahkan kegiatannya kepada pikiran manusia, sebagian besar dengan cara menipu. Ia menipu Daud untuk berpikir bahawa Allah akan menyetujui penghitungan orang Israel. Ketika umat manusia jatuh dalam dosa, Iblis menjadi penguasa dunia ini. Iblis menguasai seluruh dunia, meronda di bumi, dan menjadi pemimpin dari pasukan roh-roh jahat yang dipakainya untuk memperbudakkan dan menawan mereka yang di luar Kristus.

☕ 🍞 Namun, seperti singa yang mengaum-ngaum, dia tetap menjadi ancaman bagi orang percaya  dan berusaha untuk membinasakan mereka, khususnya melalui pengalaman penderitaan. Iblis akan secara rohani membinasakan seseorang yang meninggalkan perlindungan Allah. Oleh iman kita dalam darah Kristus, peperangan rohani kita oleh Roh Kudus  dan doa-doa kita kepada Allah, kita dilengkapi penuh untuk mengalahkan muslihat Iblis, melawan dia dan berdiri teguh dalam iman. "Roh yang ada di dalam kamu lebih besar daripada roh yang ada di dalam dunia". The whole design of Satan is to devour and destroy souls. He always is contriving whom he may insnare to eternal ruin. Our duty plainly is, to be sober; to govern both the outward and the inward man by the rules of temperance. To be vigilant; suspicious of constant danger from this spiritual enemy, watchful and diligent to prevent his designs. Be stedfast, or solid, by faith.

Keteguhan iman seseorang itu di dalam Tuhan Yesus yang mampu membuatkan dia untuk teguh dan tetap kuat melawan segala tipu muslihat iblis. Ia juga membuatkan seseorang itu peka dan senantiasa berjaga-jaga dengan segala sesuatu yang sedang terjadi di sekelilingnya. Adakah anda sedar bahawa iblis tunggu masa saja anda makan "umpannya"?  Berjaga-jagalah dan berwaspadalah, kerana Iblis, musuh kamu merayau-rayau seperti singa yang mengaum sambil mencari mangsa. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: