Sunday, January 20, 2019

Revival : You shall be rewarded

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : You shall be rewarded



2 Chronicles 15:7  But you, be strong and do not let your hands be weak, for your work shall be rewarded! L

2 Tawarikh 15:7 (TB)  Tetapi kamu ini, kuatkanlah hatimu, jangan lemah semangatmu, karena ada upah bagi usahamu!



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #20. Tahukah anda bahawa jerih payah anda tidak sia-sia?  Saudara dan saudari sekalian yang, hendaklah anda teguh dan kukuh. Hendaklah anda rajin bekerja untuk Tuhan, kerana anda tahu bahawa semua yang anda lakukan untuk Tuhan, tidak sia-sia. Upah anda besar di surga. Kuatkanlah dan teguhkanlah hati anda dalam melayani Tuhan. Tuhan memperhitungkan segala sesuatu yang anda lakukan untuk dia. Jangan pernah putus asa dalam melayani Tuhan. Jika kita bekerja sudah pasti kita menerima upahnya iaitu gaji bulanan ataupun gaji mingguan. Demikian pula bagi setiap orang yang percaya kepada-Nya.

☕ 🍞 Apa yang saya pelajari dari firman Tuhan ini adalah :

🔴 Kuatkanlah hatimu, jangan lemah semangatmu
👉🏼 Terkadang di dalam melayani Tuhan Yesus adakalanya kita dilabelkan seperti orang gila 🤪, terlalu fanatik, dan macam-macam lagi gelaran. Terkadang juga di dalam melayani Tuhan Yesus kita cepat "pancit" atau dalam erti kata lain cepat letih. Terkadang di dalam melayani Tuhan Yesus kita cepat kecewa dan putus asa. Oleh kerana itu hati kita mudah tidak bersemangat lagi untuk melakukan kehendak-NYA. Nah, di sini firman Tuhan berkata "kuatkanlah hatimu, jangan lemah semangatmu... Biarlah rohmu menyala-nyala dan layanilah Tuhan.." Segala sesuatu yang kita alami itu adalah asam garam pelayanan dan ia bukannya untuk melemahkan semangat kita tetapi untuk membangunkan kita supaya kita tetap bersemangat untuk terus melakukan amanat Agung-Nya.

🔴 Ada upah bagi usahamu
👉🏼 Firman Tuhan di 1 Korintus 15:58 mengatakan "Karena itu, saudara-saudaraku yang kekasih, berdirilah teguh, jangan goyah, dan giatlah selalu dalam pekerjaan Tuhan! Sebab kamu tahu, bahwa dalam persekutuan dengan Tuhan jerih payahmu tidak sia-sia". Upah itu confirm ada bagi setiap orang percaya yang giat selalu di dalam pekerjaan-Nya. Orang yang malas melakukan kehendak-NYA, tidak mungkin akan menerima upahnya. Jika kita malas bekerja mustahil kita akan terima gaji. Jerih payah anda di dalam melawat jemaat, mencari jiwa-jiwa yang hilang, berdoa untuk orang sakit, berkotbah, taat dan setia kepada Tuhan, pasti akan menerima upah anda bukan dari manusia tetapi daripada Tuhan. Mahkota 👑 kehidupan disediakan bagi kita semua. Hallelujah 🙌 🔥 🔥..

Jadi saudara dan saudari sekalian, biar apapun yang terjadi, the work must go on. Jangan disebabkan beberapa hal yang terjadi di dalam hidup kita maka momentum kita dalam melakukan kehendak-NYA menjadi slow down. Never ever slow down the momentum. The momentum must increase day by day. Melayani-Nya dengan mata tertuju kepada-Nya. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: