Friday, January 11, 2019

Revival : God has chosen you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : God has chosen you



1 Chronicles 28:10  Consider now, for the LORD has chosen you to build a house for the sanctuary; be strong, and do it.

1 Tawarikh 28:10 (TB)  Camkanlah sekarang, sebab TUHAN telah memilih engkau untuk mendirikan sebuah rumah menjadi tempat kudus. Kuatkanlah hatimu dan lakukanlah itu.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #11. Tahukah anda bahawa Tuhan telah memilih anda untuk melakukan kehendak-NYA? Ramai yang terpanggil tetapi sedikit yang terpilih. Ramai yang mau melayani Tuhan namun hanya sedikit saja yang betul² sanggup "membayar harga" untuk panggilan itu. Semua orang Kristian dipilih "dari dunia"  untuk "berbuah". Berbuah ini menunjuk kepada kebajikan-kebajikan rohani, seperti buah Roh yang disebutkan dalam Gal 5:22-23 -- kasih, sukacita, damai sejahtera, kesabaran, kemurahan, kebaikan, kesetiaan, kelemahlembutan, dan penguasaan diri, dan juga berusaha membawa jiwa-jiwa  kepada Kristus.

☕ 🍞 Tuhan Yesus mengatakan bahawa "Yohanes 15:16 (TB)  Bukan kamu yang memilih Aku, tetapi Akulah yang memilih kamu. Dan Aku telah menetapkan kamu, supaya kamu pergi dan menghasilkan buah dan buahmu itu tetap, supaya apa yang kamu minta kepada Bapa dalam nama-Ku, diberikan-Nya kepadamu". Tuhan telah memilih kita dan sekarang Dia mengutus kita ke dalam dunia yang gelap ini untuk merampas kembali jiwa-jiwa yang terhilang, terkurung, terbelenggu dan yang telah mati secara rohaninya supaya mereka kembali kepada Tuhan,  dari kegelapan kepada TerangNya yang ajaib. Tuhan telah memilih kita secara spesifik dan telah mengutus kita untuk menyebarkan api kebangkitan rohani kepada setiap suku dan generasi ini. Anda telah dipanggil oleh Tuhan dan bukannya manusia. You are called by God.  Pelantikan kamu adalah dari surga. Anda telah menerima perutusan surgawi untuk merampas kembali dan membawa kembali generasi ini dan bangsa-bangsa kembali kepada Tuhan.

Oleh kerana Tuhan telah memilih anda, maka kuatkanlah hatimu dan lakukanlah kehendak-NYA dengan segenap hati dan dengan bersemangat yang bernyala-nyala untuk menjangkau jiwa-jiwa bagi TUHAN. Setiap orang yang percaya kepada-Nya haruslah menjadi seorang pemenang jiwa. Kasih Yesus yang sudah kita alami, dunia pun harus alami. Saat kita taat kepada firman-Nya dan hidup saling mengasihi, banyak orang akan dimenangkan kepada Kristus oleh kesaksian kita ini. Itulah buah-buah yang kita hasilkan sesuai dengan kehendak-Nya. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: