Thursday, January 10, 2019

Revival : To know and To serve

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : To know and To serve


1 Chronicles 28:9  "As for you, my son Solomon, know the God of your father, and serve Him with a loyal heart and with a willing mind; for the LORD searches all hearts and understands all the intent of the thoughts. If you seek Him, He will be found by you; but if you forsake Him, He will cast you off forever.

1 Tawarikh 28:9 (TB)  Dan engkau, anakku Salomo, kenallah Allahnya ayahmu dan beribadahlah kepada-Nya dengan tulus ikhlas dan dengan rela hati, sebab TUHAN menyelidiki segala hati dan mengerti segala niat dan cita-cita. Jika engkau mencari Dia, maka Ia berkenan ditemui olehmu, tetapi jika engkau meninggalkan Dia maka Ia akan membuang engkau untuk selamanya.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #10. Tahukah anda bahawa terkadang kita melayani Tuhan tetapi kita tidak mengenal Tuhan? Mengenal Allah artinya memiliki pemahaman praktik tentang diri dan jalan-jalan-Nya serta hidup dalam persekutuan erat dengan Allah dan firman-Nya. Melayani Allah berarti mendambakan kasih karunia, kuasa kerajaan, dan kebenaran-Nya sedemikian rupa sehingga kita senantiasa berdoa untuk kehadiran-Nya yang aktif dalam kehidupan kita dan dengan sungguh-sungguh berusaha menaati kehendak-Nya.

☕ 🍞 Dua hal daripada firman Tuhan ini yang menarik perhatian saya ialah :

🔴 To know and To serve
👉🏼 Daud mempersiapkan segala sesuatu yang diperlukan untuk pembangunan Bait Suci. Namun dalam masa yang sama, Daud menekankan bahawa Salomo harus mengenal Tuhan dan setia beribadah kepada Allah. Daud menegaskan satu hal penting bagi keberhasilan mereka, yaitu bahawa mereka harus setia dan taat pada Allah. Apabila mereka taat dan setia maka Israel akan dipelihara Allah. Artinya, sia-sia saja Salomo dan para pembesar Israel bersusah payah melakukan hal besar bagi Tuhan, jika mereka tidak menjalin kedekatan dengan Dia. Tidak ada pengenalan akan kepribadian Tuhan.

🔴 Mencari Tuhan
👉🏼 Yesus berkata, "carilah maka kamu akan menemukan". Firman Tuhan juga mengatakan bahawa "Yesaya 55:6 (TB)  Carilah TUHAN selama Ia berkenan ditemui; berserulah kepada-Nya selama Ia dekat!". Untuk mengenal Tuhan yang kita layani dan sembah, kita haruslah mencari Tuhan terlebih dahulu. Mencari boleh diertikan kepada mendekatkan diri kepada Allah. Memiliki satu perhubungan yang sangat intim dengan Tuhan.

Ramai orang melayani Tuhan, tetapi mereka tidak mengenal betapa hebat dan dahsyatnya Tuhan Yesus. Melayani tetapi tidak mengenal kerana tidak mencari atau mendekatkan diri kepada Tuhan Yesus. Saudara dan saudari sekalian, janganlah kita membuta tuli melayani Tuhan Yesus tetapi usahakanlah untuk mengenal kepribadian Tuhan dan dekatkan diri anda kepada Tuhan Yesus. Go deeper in God means you are committed to seek Him more and to know Him more so that others can know Him too as you allow God to use you to lead others to Him. Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: