Saturday, January 19, 2019

Revival : Turns to the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Turns to the Lord



2 Chronicles 15:4  but when in their trouble they turned to the LORD God of Israel, and sought Him, He was found by them.

2 Tawarikh 15:4 (TB)  Tetapi dalam kesesakan mereka berbalik kepada TUHAN, Allah orang Israel. Mereka mencari-Nya, dan Ia berkenan ditemui oleh mereka.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #19. Tahukah anda bahawa Tuhan berkenan ditemukan saat anda mencari Dia dengan segenap hati anda? Bukan hal asing ketika seseorang berada dalam kondisi terdesak akan mencoba segala cara dan pertolongan dari segala pihak. Bagi orang percaya ada dua kemungkinan, yakni mencari dan kembali kepada Tuhan atau mencari pihak lain. Perjalanan Israel sebagai umat Tuhan bagaikan graf 📊 yang turun naik. Ketika kesulitan, mereka mencari Tuhan. Saat situasi aman, mereka sibuk dengan keinginan diri. Mereka melupakan dan menyakiti hati Tuhan. Tuhan mengingatkan bangsa Israel akan pengalaman di masa lampau bahawa dalam situasi terdesak mereka akan kembali mencari Tuhan dan mendengarkan suara-Nya.

☕ 🍞 Kita sebagai orang yang telah menerima anugerah Tuhan perlu terus menerus menjaga hubungan kita dengan Tuhan. Jangan kita mengganggap bahawa dengan sering beribadah, memberi persembahan yang banyak sudah menjadi jaminan hidup kita berkenan kepada Tuhan. Hal ini hanya salah satu bagian dari merespons keselamatan yang dari Tuhan. Yang lebih penting adalah bagaimana kita beribadah dengan memberikan hidup kita berkenan kepada-Nya. Selain itu kasih kepada Tuhan dan kepada sesama perlu direalisasikan dalam kehidupan sehari-harian. Kita tentunya tidak mau ditinggalkan oleh Tuhan, bukan? Maka kita perlu bertobat. Apabila anda berseru kepada Tuhan dalam kesesakan anda, pasti Dia mendengar dan membangkitkan anda kembali.

Di dalam firman Tuhan ini saya memperhatikan satu kunci yang membuat Tuhan mendengar semua seru doa kita.

🔴 KESESAKAN
👉🏼 Dari dalam kesesakan yang sedang kita lewati, apabila anda berseru kepada Tuhan maka pasti Dia menjawab anda. Kerana saat itulah seseorang dengan sesungguhnya mencari wajah Tuhan dan pertolongan-Nya. Seseorang itu insaf hanya apabila ada sesuatu tragedi terjadi di dalam hidupnya. Desperate situations in our lives brings us to our knees to seek the Lord with all our hearts.

Dari dalam kesesakan itulah terjadinya satu kesempatan untuk keselamatan kita apabila kita bertobat dan berbalik kepada Tuhan Yesus dengan segenap kesungguhan hati kita. Bagaimana dengan anda? Hal ini terjadi oleh kerana ketidaktaatan kita. Apakah respon anda hari ini....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: