Monday, January 14, 2019

Revival : If you walked before Me

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : If you walked before Me



2 Chronicles 7:17-18
17 As for you, if you walk before Me as your father David walked, and do according to all that I have commanded you, and if you keep My statutes and My judgments,
18 then I will establish the throne of your kingdom, as I covenanted with David your father, saying, 'You shall not fail [to have] a man as ruler in Israel.

2 Tawarikh 7:17-18 (TB)
17 Mengenai engkau, jika engkau hidup di hadapan-Ku sama seperti Daud, ayahmu, dan berbuat sesuai dengan segala yang Kuperintahkan kepadamu, dan jika engkau tetap mengikuti segala ketetapan dan peraturan-Ku,
18 maka Aku akan meneguhkan takhta kerajaanmu sesuai dengan perjanjian yang telah Kuikat dengan Daud, ayahmu, dengan berkata: Takkan terputus keturunanmu yang memerintah atas Israel.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #14. Tahukah anda bahawa Tuhan mahukan anda hidup benar di hadapan-Nya? Allah memakai contoh Daud, seorang ayah yang saleh, sebagai standard yang bagus untuk diikuti oleh sang raja. Sangat penting bahawa di sepanjang kehidupan Salomo tidak pernah tercatat adanya skandal moral yang besar sekalipun Salomo tidak pernah mencapai tingkatan rohani yang setinggi ayahnya, dan paling banter Salomo meninggal ketika tidak diperkenan Tuhan. Oleh karena itu janji yang dikemukakan di sini harus dipahami sebagai janji yang bersyarat.

☕ 🍞 Keberhasilan Salomo adalah disebabkan kehidupan saleh Daud di hadapan Tuhan. Begitu pentingnya kehidupan seorang ayah yang menjadi contoh rohani yang bagus kepada keluarganya. Seperti yang selalu saya katakan kepada kita semua, harta warisan yang paling berharga kita yang dapat perturunkan kepada anak-anak kita adalah kehidupan saleh dan takut akan Tuhan di dalam hidup kita. Berkat yang diterima oleh Salomo disebabkan oleh kerana Daud. Anak anda juga akan menerima berkat rohani dari Tuhan sekiranya Bapa² dan ibu² menjadi teladan yang bagus kepada anak-anak mereka. Sebagai ibu bapa kita haruslah menjaga kehidupan kita. Janganlah pulak kita sebagai ibu bapa mabuk minum, curang, berzina, berjudi, mencuri dan sebagainya. Apa yang kita lakukan itu anak-anak melihat, memerhati dan belajar daripada sikap ibu bapa mereka lalu mereka pun melakukannya.

Pernah sekali saya bertanya kepada Tuhan kenapa muda-mudi tidak ada minat untuk melayani Tuhan? Saya bertanya hal ini adalah disebabkan satu situasi yang saya lihat sewaktu saya balik ke kampung. Lalu Tuhan menjawab "muda-mudi lebih minat mabuk minum daripada melayani". Ketika saya bertanya lagi kenapa hal ini boleh terjadi, Tuhan menjawab "lihatlah kepada generasi mereka yang sebelumnya.." Aduh sedih sekali. Memang benar saya sendiri melihat kenapa begitu parah keadaannya. Oleh sangatlah penting untuk kita sebagai ibu bapa menjadi teladan rohani yang bagus. Harus ada didikan rohani yang kuat 💪 dan teguh supaya anak-anak tidak menyimpang daripada kebenaran firman-Nya. Bagaimana hidup anda dan keadaan rohani anda? Bagaimana keadaan hidup rohani anak anda? Apakah respon anda hari ini....?


You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: