Thursday, January 3, 2019

Revival : Walk in truth with a loyal heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Walk in truth with a loyal heart



2 Kings 20:3  "Remember now, O LORD, I pray, how I have walked before You in truth and with a loyal heart, and have done [what was] good in Your sight. " And Hezekiah wept bitterly.

2 Raja-raja 20:3 (TB)  "Ah TUHAN, ingatlah kiranya, bahwa aku telah hidup di hadapan-Mu dengan setia dan dengan tulus hati dan bahwa aku telah melakukan apa yang baik di mata-Mu." Kemudian menangislah Hizkia dengan sangat.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #3. Tahukah anda bahawa kita harus hidup benar dan dengan setia di hadapan Tuhan Yesus? Kehidupan yang benar dan setia kepada Tuhan Yesus harus menjadi dasar bagi perjalanan hidup kita. Di dalam kepercayaan kita kepada Tuhan Yesus kesetiaan dan ketaatan harus dibentuk di dalam hati kita. Kita harus setia sampai akhir melayani Tuhan Yesus selamanya sehingga kita mendapatkan mahkota 👑 kehidupan.

☕ 🍞 Kita sudah memasuki hari yang ke tiga pada tahun ini. Bagaimana keadaan kesetiaan dan ketaatan anda kepada Tuhan Yesus? Jikalau kita katakan bahawa kita percaya kepada Tuhan Yesus, maka kita juga harus memiliki hati yang taat dan setia kepada-Nya. Jangan hanya sekadar mulut yang bicara dan hanya di dalam nyanyian sahaja, tetapi biar diikuti dengan tindakan kita. Dua perkara yang saya lihat di dalam petikan firman Tuhan ini adalah :

🔴 Hidup di hadapan Tuhan dengan setia dan tulus hati
👉🏼 Tidak ramai yang sanggup hidup setia kepada Tuhan Yesus. Saat masalah dan macam-macam hal datang melanda kita dengan mudahnya beralih kesetiaan itu. Kalau kita setiap maka hati kita juga tulus dan benar di hadapan Tuhan Yesus. Mendiang ipar saya, Pastor Stephen Erang, biarpun dia menghidap penyakit kanser namun sehingga akhir nafasnya, dia tetap mengangkat tangannya dan bersyukur serta memuji Tuhan. Dia setia sampai ke akhir nafasnya. Dia meninggalkan satu warisan dan teladan yang luarbiasa bagi kami semua.

🔴 Melakukan apa yang baik di mata-Mu
👉🏼 Orang-orang yang setia dan tulus hati akan melakukan hal-hal yang benar di hadapan Tuhan. Ketaatan dan kesetiaan kita harus ditunjukkan di dalam tindakan kita iaitu untuk "hidup" di hadapan Tuhan. Ramai yang hidup, tetapi tidak ramai yang "hidup" di hadapan Tuhan dan melakukan apa yang baik di mata Tuhan.

Saudara dan saudari sekalian, di tahun yang baru ini, marilah kita sama-sama belajar untuk tetap setia kepada Tuhan Yesus dan berjalan di dalam ketulusan hati kita di hadapan Tuhan. Your walk with God will never be a easy road but surely God will see you through. You must do your part which is to walk before Him in truth and with a loyal heart, and do what was] good in His sight. Apakah respon anda hari ini.....?



You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: