Tuesday, January 29, 2019

Revival : God sends

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : God sends

2 Chronicles 24:19  Yet He sent prophets to them, to bring them back to the LORD; and they testified against them, but they would not listen.

2 Tawarikh 24:19 (TB)  Namun TUHAN mengutus nabi-nabi kepada mereka, supaya mereka berbalik kepada-Nya. Nabi-nabi itu sungguh-sungguh memperingatkan mereka, tetapi mereka tidak mau mendengarkannya.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #29. Tahukah anda bahawa  tugas para nabi adalah untuk mendorong dan membimbing kita supaya kita berbalik kepada Tuhan? Di bawah perjanjian yang lama, Allah mengutus para nabi untuk mendorong umat-Nya agar setia kepada Allah mereka dan hidup menurut syarat-syarat perjanjian. Di bawah perjanjian yang baru, para nabi dan berita mereka tetap perlu bagi kehidupan gereja dan kerohanian. Mengabaikan atau menolak nabi-nabi Allah yang sejati akan mendatangkan kematian rohani bagi gereja. Yehuda berdosa dalam hal lalai mendengarkan firman Allah dan memperhatikan sungguh-sungguh apa yang dikatakan-Nya. Banyak orang tetap berbuat dosa dan hidup mementingkan diri sendiri kerana mengabaikan firman Allah atau menganggapnya remeh; mereka sama sekali tidak mempercayai bahawa Allah benar-benar bermaksud melakukan apa yang dikatakan-Nya. Bahkan gereja mempunyai anggota yang tidak takut akan peringatan Allah dan tidak menghormati perintah-perintah-Nya.

☕ 🍞 Sekarang ini, ramai pulak yang dipanggil "nabi" self-proclaimed prophets, harus berhati-hati. Zaman ini, Tuhan meletakkan pemimpin rohani untuk menjaga kawanan domba-Nya. Kita harus mendengarkan apa yang disampaikan oleh para hamba Tuhan ini. Tetapi pada masa yang sama, ujilah segala sesuatu itu dengan berdasarkan firman Tuhan. Sebagai seorang pemimpin rohani, kita juga bertanggung jawab terhadap domba-Nya yang telah dipercayakan kepada kita supaya kita memimpin mereka ke jalan yang benar dan bukannya menyesatkan mereka. Generasi sekarang mana mereka dengar apa yang disampaikan oleh utusan Tuhan? Pergi gereja setiap hari minggu tetapi saat firman Tuhan disampaikan, mereka sibuk main game, wasap, tgk Facebook dan sebagainya. Konsentrasi akan firman Tuhan tidak ada. Datang dengan kosong pulang pun dengan kosong akhirnya menjadi tin kosong.

Tuhan mengutus para hamba-Nya ke satu tempat supaya jemaat di sana dibangkitkan kembali dan mereka kembali beribadah kepada Tuhan Yesus. Namun bukan hal ini yang terjadi selalu. Hamba Tuhan dimaki hamun adalah. Hamba Tuhan diutus supaya jemaat Tuhan Yesus menerima teguran dan membangunkan kerohanian mereka kembali tetapi yang sedang terjadi sekarang adalah hamba Tuhan dicerca, disalahkan macam macam dan disebabkan itu ramai hamba Tuhan tidak tahan lama. Hormatilah hamba Tuhan. Mereka telah mengatakan Ya kepada Tuhan saat Tuhan mencari siapakah yang akan Dia utus. Bukan anda yang menjawab. Mereka mengabdikan diri mereka untuk melakukan kehendak-NYA. Jadi hormati mereka dan dengarlah nasihat serta teguran mereka. Paling parah lagi, hamba Tuhan menjadi kuli jemaat gereja 🤦🏻‍♂️. Adakah hal ini sedang terjadi di tempat anda? Apakah yang anda dapat lakukan untuk membantu para hamba Tuhan? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: