Thursday, January 16, 2020

Revival : God knows your heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : God knows your heart


Luke 16:15  Then He said to them, "You like to appear righteous in public, but God knows your hearts. What this world honors is detestable in the sight of God.

Lukas 16:15 (TB)  Lalu Ia berkata kepada mereka: "Kamu membenarkan diri di hadapan orang, tetapi Allah mengetahui hatimu. Sebab apa yang dikagumi manusia, dibenci oleh Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #16. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus tahu apa yang di dalam hati kita? Penampilan lahiriah mereka yang menarik tetapi penuh kepura-puraan, namun sangat memukau orang lain yang melihatnya. Manusia melihat luaran tetapi Tuhan Yesus melihat hati kita dan Dia tahu apa yang ada di dalam hati kita. Walaupun kita berpura-pura saleh dan suci di hadapan manusia, Tuhan Yesus tahu kepuraan kita.

☕ 🍞 Bodohlah kalau kita membenarkan diri sendiri di hadapan manusia, dan berpikir bahawa hal ini cukup untuk membebaskan serta meluputkan kita pada waktu penghakiman terakhir, bahawa manusia tidak akan mengetahui kejahatan kita; sebab Allah yang mengetahui isi hati kita, mengetahui kesalahan-kesalahan kita yang tidak dapat diketahui oleh siapa pun. Hal ini seharusnya membuat kita memeriksa diri kita sendiri, seberapa tinggi kita menghargai diri kita, seberapa yakin kita akan diri kita sendiri. Allah mengenal hati kita dan mengetahui berapa banyak kepalsuan yang tersimpan di dalamnya. Oleh kerana itu, beralasanlah bagi kita untuk merendahkan diri dan tidak mengandalkan diri sendiri. Apa yang baik di mata manusia belum tentu berkenan kepada Tuhan. Tuhan menghendaki kehidupan orang percaya yang berintegritas dan dapat menjadi teladan bagi orang-orang yang tidak percaya. Ia tidak menuntut kehidupan yang sempurna. Yang dikehendaki Tuhan ialah hati yang siap diajar dan mengutamakan Tuhan lebih daripada keegoan diri sendiri.

Tuhan menyelidiki hati kita. Adakah terdapatnya kebenaran, kesetiaan, ketat, ketulusan, kejujuran, hormat kepada Tuhan di dalam hati kita. Sebanyak manapun kita berhias dan berdandan bagi luaran kita, sekiranya hari kita busuk dan rosak, maka itulah yang akan kelihatan. Sebab apa yang dipandang tinggi oleh manusia, yang menilai berdasarkan penampilan lahiriah seseorang, mungkin saja merupakan kekejian di mata Allah, yang melihat segala sesuatu sebagaimana adanya, yang penghakiman-Nya kita yakin sesuai dengan kebenaran. Bagaimana dengan keadaan hati kita? Adakah kepalsuan atau kebenaran di dalamnya? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: