Tuesday, January 28, 2020

Revival : Stand firm till the end

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Stand firm till the end 


Luke 21:19  By standing firm, you will win your souls.

Lukas 21:19 (TB)  Kalau kamu tetap bertahan, kamu akan memperoleh hidupmu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #28. Tahukah anda bahawa kehidupan yang kita peroleh apabila kita tetap bertahan sampai akhir adalah kehidupan yang kekal? Kita harus mengamalkan kesetiaan yang sungguh-sungguh kepada Kristus melalui sarana-sarana kasih karunia, yaitu berdoa, bersaksi, mendalami Firman Allah, beribadah, bersekutu dengan saudara Kristian dan menolak dosa setiap hari. Dengan cara bertekun dalam iman yang benar, orang percaya beroleh hidup kekal dan menang di dalam segala keadaan.

☕ 🍞 Penderitaan kerana iman terus dialami orang beriman dari zaman ke zaman. Dilarang beribadah, gereja ditutup, gereja tidak boleh dibangun, tidak dapat berurusan atau diskriminasi di tempat kerja dan sebagainya, adalah beberapa wujud penderitaan kerana iman yang kita alami sekarang ini. Berat? Ya. Menyerah? Jangan! Meskipun berat, kiranya kita tidak goyah kerana Dia menyertai dan kita pun memiliki pengharapan iman bahawa suatu saat kelak kita akan bertemu Dia di surga. Yesus mempersiapkan murid-murid-Nya untuk menghadapi aniaya dan penolakan. Demikianlah juga kita dipersiapkan bukan saja untuk memberitakan Injil tetapi juga siap sedia untuk menderita. Penganiayaan pasti akan datang, dari banyak rupa dan segi baik dari anti Kristus maupun dari pribadi-pribadi yang membenci kekristenan. Kita tidak dapat menghindarinya, bak domba di tengah serigala. Namun kita  tidak perlu khuatir, tetapi sebaliknya bersandar dan mengandalkan Tuhan. Dalam menghadapi penganiayaan itu, kuncinya adalah tetap setia dan bertahan sampai akhir. Kita harus mengandalkan hikmat Tuhan sambil menjaga hidup tulus dan kudus. 

Sepertimana Tuhan setia kepada kita, adakah kita setia kepada Tuhan....? Di tengah situasi yang demikian, kita tidak perlu cemas, gentar, dan tawar hati. Semua penderitaan dan penganiayaan berada di bawah kendali dan kuasa Allah. Kita harus terus melakukan tugas dan tanggung jawabnya yakni bersaksi bagi Kristus. Kita harus terus tetap setia sampai akhir. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: