Sunday, January 19, 2020

Revival : Let go of the worldliness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Let go of the worldliness


Luke 17:32  Remember what happened to Lot's wife!

Lukas 17:32 (TB)  Ingatlah akan isteri Lot!


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #19. Tahukah anda bahawa kita harus melepaskan keduniawian apabila kita mengikuti Yesus? Kesalahan yang mendatangkan malapetaka bagi istri Lot adalah lebih menyayangi masyarakat yang duniawi daripada yang sorgawi. Ia berpaling kerana hatinya masih ada di Sodom. Setiap orang percaya harus bertanya "apakah hati saya lebih terpikat kepada hal-hal dunia daripada kepada Yesus dan pengharapan kedatangan-Nya kembali?" 

☕ 🍞 Bila kita melihat di sekitar kita sekarang ini, manusia-manusia terlalu sibuk dengan urusan, kepentingan, keuntungan, dan kepuasan pribadi yang semuanya berhubungan dengan harta. Mereka berlomba-lomba untuk mempunyai harta sebanyak-banyaknya dalam waktu dan dengan tenaga yang sekecil- kecilnya. Ini merupakan salah satu penyebabnya merebaknya budaya konsumerisme dewasa ini. Hal ini semakin ditumbuhsuburkan dengan kemajuan media cetak dan elektronik. Akibatnya kehidupan mereka sehari-hari hanya dipenuhi bagaimana mendapatkan harta, menikmati, dan mempertahankan apa yang sudah dimilikinya; kerana mereka tidak bisa membayangkan kehidupan tanpa segala kenikmatan dan kemewahan. Akibatnya mereka tidak dapat membayangkan bahawa Kerajaan Allah atau "Dunia yang lain" sudah di ambang pintu dan akan segera masuk ke dalam realita manusia dan menghapus segala ilusi yang ditawarkan dunia.

Apabila kita menemukan hidup di dalam Kristus maka kita akan sangat merindukan hadirnya Kerajaan Allah. Tetapi ketika kita dikuasai oleh apa yang kita miliki atau inginkan, Kristus tidak lagi menempati posisi utama dalam hidup kita. Istri Lot diubah menjadi tiang garam, supaya dia menjadi tugu peringatan ketidaksukaan Allah terhadap orang-orang yang menjauh dari Allah, yang memulai di dalam roh tetapi berakhir dalam daging. Janganlah kita menjadi terikat dengan hal-hal keduniawiaan sehingga tidak ada lagi tempat bagi Yesus di dalam hidup kita. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: