Saturday, January 11, 2020

Revival : Humbleness is the key to servanthood

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Humbleness is the key to servanthood.


Luke 14:10  "But when you are invited, go and sit down in the lowest place, so that when he who invited you comes he may say to you, ‘Friend, go up higher. ’ Then you will have glory in the presence of those who sit at the table with you.

Lukas 14:10 (TB)  Tetapi, apabila engkau diundang, pergilah duduk di tempat yang paling rendah. Mungkin tuan rumah akan datang dan berkata kepadamu: Sahabat, silakan duduk di depan. Dan dengan demikian engkau akan menerima hormat di depan mata semua tamu yang lain.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #11. Tahukah anda bahawa kerendahan hati adalah kunci utama di dalam pelayanan? Biasanya orang sangat senang menerima penghargaan, karena itu menunjukkan kemampuan dan kelebihannya. Namun terkadang penghargaan itu boleh membuat seseorang menjadi tinggi hati. Humble ourselves before God and serve one another with love and purity in all of our ways.

☕ 🍞 Orang masuk ke dalam Kerajaan Allah bukan kerana tingginya status, melainkan hatinya yang benar di hadapan Tuhan. Patut ditanam dalam hati dan pikiran kita betapa bencinya Allah terhadap kesombongan. Kesombongan menyebabkan Allah berpaling dari doa kita serta menahan kehadiran dan kasih karunia-Nya. Meninggikan diri di dalam pikiran kita sendiri atau mencari kehormatan dan penghargaan dari orang lain untuk memuaskan kesombongan kita berarti menutup pintu terhadap pertolongan Allah. Di dalam pelayanan, setiap yang melayani adalah hamba kepada Tuhan kita oleh kerana itu janganlah ada yang gila kuasa dan gila pangkat serta status. Setiap orang sama di mata Tuhan Yesus. Tuhan Yesus tidak memandang bulu. A servant of the Lord must excel in his/her service to God and people. Kata "hamba" di dalam bahasa  Yunani adalah "Doulos", artinya "budak". Di Perjanjian Baru khususnya dalam surat-surat para rasul sering digunakan untuk menyebut orang-orang percaya yang mengabdikan diri untuk melayani Kristus. Budak ada beberapa kategori lagi. Menjadi budak kerana ditawan, dibeli, lahir di rumah tuannya, sebagai ganti rugi kerana mencuri atau sebagainya, kerana tak mampu membayar hutang, kemauan sendiri dan penculikan. Kita DIBELI dengan harga yang mahal iaitu darah Yesus. Kita menjadi hamba yang telah dibebaskan di dalam Yesus Kristus dan untuk Yesus Kristus. Oleh itu pergunakanlah kebebasan yang telah diberikan kepada kita untuk melayani Tuhan.

Janganlah mau mengejar pangkat dan status di dalam pelayanan. Tidak perlu anda mempromosikan pelayanan anda dan diri anda. Our promotion comes from the Lord. Sebagai seorang hamba, lakukanlah apa yang telah dipercayakan kepada kita iaitu melayani Tuhan dan sesama kita. Seorang hamba tahu apa yang diperlukan oleh Tuannya sebelum diminta oleh Tuannya. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: