Monday, January 6, 2020

Revival : Our confession of Jesus

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Our confession of Jesus 


Luke 12:8 (UKJV)  Also I say unto you, Whosoever shall confess me before men, him shall the Son of man also confess before the angels of God:

Lukas 12:8 (TB)  Aku berkata kepadamu: Setiap orang yang mengakui Aku di depan manusia, Anak Manusia juga akan mengakui dia di depan malaikat-malaikat Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #6. Tahukah anda bahawa pengakuan kita tentang Yesus di khalayak ramai adalah sangat penting? Pengakuan kita tentang Yesus merupakan salah satu cara untuk memberitakan Injil keselamatan. Jikalau kita malu mengaku sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus, maka Yesus juga tidak akan mengaku siapa kita di hadapan Allah Bapa kita. Yesus sedang menghimbau murid-murid-Nya untuk mengaku setia kepada-Nya di hadapan umum. Yesus mengingatkan para murid bahwa bersaksi bagi Kristus adalah panggilan untuk setiap orang yang menjadi pengikut-Nya.

☕ 🍞 Mengakui Tuhan Yesus menjadikan kita saksi yang memberitakan kebenaran. Sama seperti Yesus yang tajam menganalisa keadaan zamannya, kita pun dipanggil untuk belajar dan peka akan situasi dan kondisi di sekitar kita. Dengan demikian kita dapat menyampaikan pesan kebenaran yang diamanatkan kepada kita sesuai dengan keadaan zaman kita! Orang yang tidak bersaksi kerana lebih takut kepada manusia daripada kepada Tuhan sama saja dengan menolak kesaksian Roh Kudus yang ada di dalam dirinya. Padahal dirinya telah menerima dan mengalami kebesaran kasih dan anugerah Allah melalui Kristus. Apabila kita mau mengakui Kristus di depan manusia, betapapun besarnya kerugian atau penderitaan yang harus kita alami, kita tetap setia kepada-Nya, dan betapapun mahalnya harga yang harus dibayar, kita diyakinkan di sini bahawa orang-orang yang mengakui Kristus sekarang akan diakui oleh-Nya pada hari penghakiman yang agung itu di depan malaikat-malaikat Allah, dan mereka akan memperoleh penghiburan dan kehormatan yang kekal. Yesus Kristus akan mengakui bukan hanya bahawa Dia telah menderita bagi kita dan bahawa kita juga akan memperoleh keuntungan dari penderitaan-Nya, melainkan juga bahawa kita menderita untuk Dia dan bahawa kerajaan serta kepentingan-Nya di bumi semakin cepat terwujud kerana penderitaan kita.

"Mengakui" di dalam bahasa Yunani  adalah "homologeo" berarti mengakui Dia sebagai Tuhan atas kehidupan kita, dan dengan terus terang mengakui Dia sebagai Tuhan di hadapan orang lain bahkan di hadapan mereka yang menentang Dia, cara dan prinsip-Nya. Sanggupkah anda mengakui Yesus di hadapan orang banyak? Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: