Sunday, January 26, 2020

Revival : The Lord needs you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Lord needs you


Luke 19:31  If anyone asks, 'Why are you untying that colt? ' just say, 'The Lord needs it.'

Lukas 19:31 (TB)  Dan jika ada orang bertanya kepadamu: Mengapa kamu melepaskannya? jawablah begini: Tuhan memerlukannya."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #26. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus memerlukan anda untuk terus melakukan kehendak-NYA? Kristus berhak berkuasa atas segala makhluk ciptaan dan dapat memanfaatkan mereka kapan saja sesuai dengan kehendak-Nya. Tidak ada manusia yang memiliki hak atas kepunyaannya untuk menentang Kristus, kerana gelar-Nya adalah yang terutama dan tertinggi. Kristus mengutus murid-murid-Nya untuk membawa keledai muda dari palungan yang disediakan tuan dan pemiliknya ketika Ia membutuhkan pelayanan mereka, dan Ia dapat melakukannya, kerana punya Dialah segala binatang hutan dan binatang peliharaan.

☕ 🍞 Tuhan Yesus memerlukan kita untuk terus melakukan kehendak-NYA dan memperluaskan Kerajaan-Nya di bumi ini. Bukannya memperluaskan kepengaruhan kita serta populariti kita tetapi untuk mengenal Dia dan memperkenalkan Dia kepada bangsa-bangsa. Keldai yang terikat dibebaskan dan menjadi satu instrumen untuk dipakai oleh Tuhan Yesus. Bukannya saya menyamakan kita dengan keldai tetapi apa yang saya mau sampaikan adalah  kita ini buatan-Nya, diciptakan di dalam Kristus Yesus untuk melakukan perbuatan baik, yang telah disediakan terdahulu oleh Allah untuk kita lakukan. Jadi Tuhan Yesus mempunyai segala hak serta berkuasa atas kehidupan kita. Namun Dia tidak memaksa kita untuk melakukan kehendak-NYA. Kita harus sedari bahawa, kita yang terikat dengan dosa dan pelanggaran dibebaskan untuk satu tujuan yang mulia. Oleh itu janganlah kita tidak menyahut panggilan-Nya. Dibebaskan untuk menjadi Bejana kemuliaan-Nya.

Kebebasan yang telah kita dapatkan daripada Tuhan Yesus adalah untuk melakukan kehendak-NYA. Namun demikian, ramai yang tidak menyedari akan hal ini dan terus hidup untuk memuaskan keinginan diri masing-masing. Kebebasan ini adalah karya anugerah Tuhan untuk kita dan bukanlah melalui perbuatan kita sendiri. Oleh kerana itu Yesus berhak sepenuhnya ke atas hidup kita. Tetapi kita tidak mengendahkannya. Harga yang cukup besar dibayar untuk kebebasan kita, tetapi kita mensia-siakannya. Kita dibebaskan dn dipakai untuk kemuliaan-Nya. Bagaimana dengan anda..? Adakah anda sudah memberikan diri anda untuk melakukan kehendak-NYA? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: