Friday, January 31, 2020

Revival : Greatest among you

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Greatest among you 

Luke 22:26 But among you it will be different. Those who are the greatest among you should take the lowest rank, and the leader should be like a servant.

Lukas 22:26 (TB) Tetapi kamu tidaklah demikian, melainkan yang terbesar di antara kamu hendaklah menjadi sebagai yang paling muda dan pemimpin sebagai pelayan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #31. Tahukah anda bahawa kebesaran yang sejati adalah keadaan rohani kita di hadapan Tuhan Yesus? Kebesaran yang sejati menyangkut roh dalam batin dan hati. Sifat itu terlihat dalam hidup seseorang yang menampakkan kasihnya bagi Kristus dalam kerendahan hati yang tulus, dalam kerinduan untuk melayani Allah dan sesama manusia, dan dalam kerelaan untuk dipandang sebagai yang paling tidak penting di dalam Kerajaan Allah.

☕ 🍞 Kita harus memahami bahawa kebesaran itu bukanlah kedudukan, pangkat, status, kepemimpinan, kuasa, pengaruh, gelar pendidikan, kemampuan, prestasi atau keberhasilan yang besar. Itu bukanlah apa yang kita kerjakan bagi Allah, tetapi keadaan rohani kita di hadapan Dia. Kebesaran yang sejati menuntut agar kita menjadi besar dalam hal-hal yang benar. Kita perlu belajar untuk menjadi besar di dalam iman, kerendahan hati, watak yang saleh, hikmat, penguasaan diri, kesabaran, dan kasih. Itu berarti memiliki kebesaran Kristus yang "mencintai keadilan dan membenci kefasikan". Kebesaran yang sejati adalah kasih yang sepenuh hati dan penyerahan diri kepada Allah. Itu menuntut untuk terus mengabdikan dan setia di manapun Allah memutuskan untuk menempatkan kita. Oleh kerana itu, dalam pandangan Allah, yang terbesar di dalam Kerajaan-Nya adalah mereka yang memiliki kasih yang terbesar bagi Dia dan komitmen kepada Firman yang dinyatakan.

Tuhan Yesus berada di tengah-tengah murid-murid dan melayani mereka. Bahkan Yesus rela mengorbankan nyawa-Nya dalam pelayanan kepada mereka. Dia mendemonstrasikan kepada murid-murid bagaimana menjadi yang terbesar. Menjadi terbesar tidak ditentukan oleh jabatan atau kedudukan. Menjadi terbesar berarti menjadi pelayan. Dengan perkataan lain, siapa saja yang melayani sesama seperti Yesus melayani sesama adalah orang terbesar dalam kerajaan Allah. Jika Anda diperhadapkan dengan pilihan ingin melayani atau dilayani? Mana yang Anda pilih? Sudah tentu kita mau dilayani, namun yang terbesar ada melayani. Yesus datang untuk melayani dan bukan untuk dilayani. Jadilah pelayan Tuhan Yesus yang taat dan setia, penuh kasih dan saling menghormati. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: