Saturday, February 1, 2020

Revival : A Loyal heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A loyal heart


Luke 22:28   You have stayed with Me in My time of trial.

Lukas 22:28 (TB)  Kamulah yang tetap tinggal bersama-sama dengan Aku dalam segala pencobaan yang Aku alami.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #32. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus menghargai kesetiaan anda? Yesus mengakui bahawa Ia sangat berterima kasih atas kesetiaan murid-murid-Nya kepada-Nya sepanjang hidup-Nya dan dalam keadaan sukar yang melingkungi-Nya. Keinginan terbesar kita harus juga untuk tetap setia kepada-Nya dalam dunia yang memusuhi-Nya dan standard kebenaran-Nya.

☕ 🍞 Saat dunia menolak Yesus, kita harus tetap setia kepada-Nya. Saat dunia menawarkan pelbagai jenis tawaran baik dari segi wang, harta, pangkat, status atau kebendaan untuk menyangkal Yesus, kita harus tetap taat dan setia kepada-Nya. Saat dunia meletakkan satu tanda harga untuk iman kepercayaan anda di dalam Yesus Kristus, haruslah anda menolaknya dan  tetap setia kepada Tuhan Yesus. Tuhan Yesus melihat apa yang anda lalui untuk tetap setia kepada-Nya dan Dia menghargainya. Kerana apabila adanya orang "Kristian" yang sanggup murtad kerana cinta, harta kekayaan, wang, pangkat dan status, anda tetap setia kepada Tuhan Yesus. Kerana apabila adanya orang Kristian yang menyimpang daripada kebenaran firman Tuhan, anda telah tetap berpegang teguh kepada Firman Tuhan dan kebenaran-Nya. Kristus menghargai kesetiaan murid-murid-Nya kepada-Nya. Penghargaan-Nya sudah merupakan suatu kehormatan bagi mereka, jadi mereka tidak perlu mengejar yang lebih besar lagi. Pujian-Nya kepada mereka sangat menyanjung: "Kamulah yang tetap tinggal bersama-sama dengan Aku dalam segala pencobaan yang Aku alami, kamulah orang-orang yang tetap berdiri di samping-Ku dan berpihak kepada-Ku sementara yang lain telah meninggalkan dan membelakangi Aku."

Seorang pengikut Yesus yang sejati tidak akan meninggalkan Yesus saat pencobaan datang, saat ditindas, saat badai menghantam, saat dunia menawarkan segala sesuatu. Dia akan tetap setia dan tinggal di dalam Yesus dan berbuah lebat. Kemungkinan anda berkata, "saya lahir Kristian, keluarga saya Kristian, saya ke gereja bahkan mengikuti setiap aktiviti gereja setiap minggu, saya melayani Tuhan," dan sebagainya tetapi ketahuilah itu belum tentu anda seorang pengikut Yesus yang sejati. Seorang pengikut Yesus yang sejati dan setia adalah seorang yang senantiasa bersekutu dengan Tuhan serta memiliki perhubungan yang intim dengan Tuhan dan seorang yang setia. Seorang yang tetap tinggal dengan dan di dalam Tuhan Yesus saat dunia mencaci maki dan menolak Yesus. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: