Tuesday, February 4, 2020

Revival : The Judas character

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Judas character

Luke 22:48  But Jesus said, "Judas, would you betray the Son of Man with a kiss? "

Lukas 22:48 (TB)  Maka kata Yesus kepadanya: "Hai Yudas, engkau menyerahkan Anak Manusia dengan ciuman?"


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #35. Tahukah anda bahawa karakteristik Yudas masih terdapat di dalam kehidupan kita? The "spirit" Judas is actively looking for people who are willing to betray Jesus. Apa itu "roh" Yudas? Ia adalah satu perbuatan di mana seseorang itu sanggup menyangkali Yesus demi wang, harta kekayaan serta untuk kepentingan dan kepuasan diri sendiri.

☕ 🍞 Haruskah salah seorang murid-Nya sendiri mengkhianati Dia, seolah-olah Ia telah menjadi Guru yang keras terhadap mereka, atau layak mereka sakiti? Haruskah Ia dikhianati dengan sebuah ciuman? Haruskan tanda persahabatan ini dipakai untuk mengkhianati? Adakah suatu tanda kasih pernah direndahkan dan dilecehkan sedemikian rupa seperti ini? Perhatikanlah, tidak ada yang lebih menyakitkan atau menyedihkan bagi Tuhan Yesus daripada dikhianati, apa lagi dikhianati dengan sebuah ciuman, dan dilakukan oleh orang yang mengaku memiliki hubungan dengan Dia dan mengasihi Dia. Mereka yang berbuat seperti itu, berpura-pura giat meninggikan Dia, namun menganiaya pelayan-pelayan-Nya. Mereka pura-pura mengasihi, tetapi kehidupan dan tingkah lakunya tidak kudus. Bukan saja di dalam kehidupan rohani kita, bahkan di dalam kehidupan seharian kita, ada juga yang mengkhianati satu sama lain. Pengkhianatan ini bukan saja terjadi di gereja tetapi juga diluar. Di tempat kerja kita mengkhianati bos kita dan rakan sekerja kira. Di sekolah kita mengkhianati cikgu dan rakan-rakan kita. Di rumah, suami mengkhianati isteri dan isteri mengkhianati suami. Anak-anak mengkhianati ibu bapa dan ibu bapa mengkhianati anak-anak.

 Muda-mudi, para pelajar, orang dewasa sanggup mengkhianati Yesus oleh kerana cinta. Cinta dengan orang yang tidak seiman. Cinta itu seolah olah lebih besar daripada Kasih Yesus kepada kita. Oleh kerana tawaran pangkat dan status dengan syarat menyangkal Yesus, kita sanggup mengkhianati Yesus. Oleh kerana pemberian wang puluhan ribu dengan syarat menyangkal Yesus, kita sanggup mengkhianati Yesus. Kita sanggup mengkhianati kepemimpinan Yesus. The betrayal of trust. The betrayal of faith. The betrayal of love. Roh pengkhianatan ini harus diusir keluar daripada diri kita dan juga gereja. Sebagai seorang yang percaya kepada Yesus, haruslah kita menjaga iman dan kesaksian kita saat kita diperhadapkan dengan semua bentuk pencobaan yang memungkinkan kita untuk mengkhianati Yesus. Berjaga-jagalah dan berwaspadalah! Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: