Thursday, February 20, 2020

Revival : I'm no longer a slave

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : I'm no longer a slave

John 8:34 Jesus replied, "I tell you the truth, everyone who sins is a slave of sin."

Yohanes 8:34 (TB) Kata Yesus kepada mereka: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya setiap orang yang berbuat dosa, adalah hamba dosa."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #51. Tahukah anda bahawa orang-orang yang terus menerus melakukan dosa adalah hamba kepada dosa? Di dalam Perjanjian Baru, dengan jelas mengajarkan bahawa Tuhan Yesus Kristus sendiri mematahkan kuasa dosa dalam kehidupan mereka yang menjadi pengikut-Nya sungguh-sungguh. Orang-orang yang tetap berdosa masih menjadi hamba dosa dan ketidakbenaran dan dengan demikian menjadi milik Iblis. Kesatuan orang percaya yang sejati dengan Kristus dalam kematian dan kebangkitan-Nya akan mengakibatkan kebebasan dari dosa.

☕ 🍞 Kemerdekaan daripada dosa yang bermaksud menyangkut kemerdekaan jiwa, kebebasan dari belenggu dosa yang mengikat. Dan, hanya mereka yang sudah merdeka dan beriman kepada Anak Allah, Tuhan Yesus Kristus, yang sungguh-sungguh memperoleh kemerdekaan sejati. Terkadang kita merasa sepertinya tidak pernah menjadi hamba dosa. Selama ini kita memahami diri sebagai umat yang Allah. Tetapi kita masih terikat dengan dosa. Dunia menolak Allah dan kerana itu dikatakan dunia yang berdosa. Ada jalinan hubungan erat antara dosa, tidak percaya kepada Yesus, dan mati kerana tidak memiliki persekutuan dengan Allah dan Yesus. Dosa, apa pun bentuknya, mengakibatkan kematian. Mati berarti tidak memiliki persekutuan dengan Tuhan Yesus. Bagaimana persekutuan ini tercipta? Persekutuan hanya dapat lahir melalui iman kepada Yesus, bukan kerana perbuatan baik, atau amal ibadah, atau moral yang tinggi, atau kesalehan spiritual yang keras. Tanpa Yesus ia akan mati. Tanpa percaya bahawa Yesus adalah Mesias, Anak Allah, manusia tetap berada di dalam dosa.

✍🏻 Menjadi pengikut Kristus berarti harus mempercayakan diri sepenuhnya kepada Yesus yang diutus Allah untuk memerdekakan kita dari dosa. Berkeras pada keinginan, pengertian, dan cara kita sendiri membuktikan kita masih menjadi hamba dosa, milik Iblis. Siapa menjadi milik Yesus, pasti mengasihi Allah dan Yesus serta mau taat pada firman-Nya. Firman Tuhan hari ini dengan jelas memberitahu kita bahawa status sebagai orang Kristian tidak serta merta menjadi jaminan bahawa kita pasti selamat, mengerti kebenaran, dan mengalami kemerdekaan sejati. Keselamatan dan kemerdekaan sejati hanya kita peroleh bila kita mau percaya kepada Yesus dan itu dibuktikan dengan hidup dalam kebenaran. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: