Tuesday, February 18, 2020

Revival : Seeking the Truth

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Seeking the Truth

John 6:26-27 Jesus replied, "I tell you the truth, you want to be with Me because I fed you, not because you understood the miraculous signs.
But don't be so concerned about perishable things like food. Spend your energy seeking the eternal life that the Son of Man can give you. For God the Father has given Me the seal of His approval."

Yohanes 6:26-27 (TB) Yesus menjawab mereka: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya kamu mencari Aku, bukan karena kamu telah melihat tanda-tanda, melainkan karena kamu telah makan roti itu dan kamu kenyang.
Bekerjalah, bukan untuk makanan yang akan dapat binasa, melainkan untuk makanan yang bertahan sampai kepada hidup yang kekal, yang akan diberikan Anak Manusia kepadamu; sebab Dialah yang disahkan oleh Bapa, Allah, dengan meterai-Nya."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #49. Tahukah anda bahawa terkadang motivasi kita mencari Yesus adalah salah? Yesus mengatakan kepada mereka bahawa mereka mengikuti Dia demi kepentingan perut mereka kerana mereka telah makan roti itu dan mereka kenyang. Bukan kerana Ia telah mengajar mereka, tetapi kerana Ia memberi mereka makan. Apakah tujuan hidup? Hal-hal yang sebenarnya tidak hakiki dalam hidup cenderung ditempatkan sebagai pusat kehidupan. Ini yang disebut disorientasi atau salah tujuan. Akibat yang paling buruk dari disorientasi hidup adalah menjadikan Tuhan alat dari pencapaian hal-hal yang sementara.

☕ 🍞 Itulah yang Tuhan Yesus tegur dari orang banyak yang mencari Dia. Orang banyak itu mencari Dia kerana mereka pernah dikenyangkan oleh-Nya. Mereka melihat-Nya sebagai seseorang yang akan memenuhi keperluan hidup mereka dan bukan sebagai sumber hidup itu sendiri! Mereka tidak dapat melihat tanda keilahian Tuhan Yesus di balik tindakan mukjizat-Nya. Tanpa pengenalan yang benar akan Tuhan Yesus, tidak mungkin mereka dapat menikmati anugerah Allah di dalam Dia. Bagi mereka makanan yang mengenyangkan adalah segala-galanya. Padahal makanan jasmani bersifat sementara sahaja. Hidup yang puas dengan hal-hal seperti makanan jasmani serta hal-hal duniawi ini, tidak lebih daripada hidup binatang atau tumbuhan. Tuhan Yesus mengajar mereka bahawa hidup itu lebih dari sekadar dimensi jasmani. Hidup memiliki dimensi batin yang memerlukan makanan batin agar hidup terpuaskan. Yang dapat mengenyangkan batin seseorang bukan makanan jasmani melainkan makanan rohani yang hanya dapat diberikan oleh sumber hidup itu sendiri, yaitu Allah Bapa. Tuhan Yesus ingin agar mereka mencari Dia, sumber hidup kekal itu.

✍🏻 Yesus adalah sumber kehidupan kita dan tiada yang lain selain Yesus Kristus. Untuk tujuan apa kita mencari Tuhan Yesus? Adakah ia sekadar untuk memenuhi keperluan kita atau kita mahu mengenal kepribadian-Nya serta memiliki kebenaran Firman-Nya di dalam hidup kita dan hidup seturut kehendak-NYA? Jangan salah motivasi cari Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: