Sunday, February 16, 2020

Revival : Many more believed

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Many more believed 

John 4:41  long enough for many more to hear His message and believe.

Yohanes 4:41 (TB)  Dan lebih banyak lagi orang yang menjadi percaya karena perkataan-Nya,

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #47. Tahukah anda bahawa lewat daripada perkhabaran berita Injil, ramai yang menjadi percaya? Kesengajaan Tuhan Yesus melewati Samaria telah mengubah hidup perempuan Samaria yang berakibat luas kepada seisi penduduk kota tersebut. Tindakan Yesus ini juga adalah teladan untuk kita, para murid-Nya. Kita perlu rela menerobos berbagai rintangan dalam melaksanakan kehendak Allah menyelamatkan manusia.

☕ 🍞 Banyak orang di Samaria yang tadinya tidak akan terbujuk untuk keluar dari kota dan datang kepada-Nya akhirnya tergerak juga untuk percaya kepada-Nya, ketika Dia datang di antara mereka. Perhatikanlah, betapa menyenangkannya melihat banyaknya orang percaya. Kadang-kadang semangat dan keberanian beberapa orang dapat menjadi alat untuk merangsang banyak orang lain dan memimpin mereka kepada Tuhan Yesus. Iman orang Samaria ini mulai bertumbuh. Mereka yang telah digerakkan oleh pemberitaan perempuan itu sekarang melihat alasan untuk berkata, "Kami percaya, tetapi bukan lagi kerana apa yang kaukatakan". Iman mereka lahir kerana mendengar pemberitaan orang lain. Orang-orang Samaria ini, kerana perkataan perempuan itu, sedemikian percaya sehingga mereka datang dan melihat, datang dan memastikan. Demikianlah melalui ajaran orangtua dan pengkhotbah serta kesaksian gereja dan tetangga kita yang berpengalaman, kita diperkenalkan dengan ajaran Kristus, dan ini mempengaruhi kita untuk menerima semua ajaran itu sebagai hal yang sangat mungkin benar. Namun,  iman kita akan bertumbuh, bertambah kuat, dan bertambah matang, melalui pendengaran akan kesaksian Kristus itu sendiri, dan ini akan berdampak lebih jauh lagi, dan membuat kita menerima ajaran-Nya, dan membuat kita mempercayainya sebagai kebenaran yang tidak perlu diragukan lagi.

✍🏻 Sekaranglah waktunya untuk mengabarkan Injil. Apa yang Tuhan Yesus nyatakan 2000 tahun lalu tetap relevan sampai sekarang. Sekaranglah waktunya agar setiap hati kosong yang tak mampu diisi dan dipuaskan oleh kesenangan duniawi mendapatkan anugerah keselamatan dari Tuhan Yesus melalui kesaksian hidup anak-anak-Nya.  Sekiranya kita tidak bergerak sekarang, jadi bila lagi kita mau bergerak melakukan amanat Agung-Nya? Seperti wanita Samaria ini yang menceritakan segala sesuatu yang dinyatakan kepadanya oleh Tuhan Yesus, demikianlah juga kita harus menceritakan tentang Injil ini kepada bangsa kita dn generasi kita ini. Sudahkah anda mulai melakukannya? Jika belum, mulailah dari sekarang! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: