Wednesday, February 19, 2020

Revival : The world hates the Truth

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The world hates the Truth


John 7:7  The world can't hate you, but it does hate Me because I accuse it of doing evil.

Yohanes 7:7 (TB)  Dunia tidak dapat membenci kamu, tetapi ia membenci Aku, sebab Aku bersaksi tentang dia, bahwa pekerjaan-pekerjaannya jahat.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #50. Tahukah anda bahawa dunia menolak Yesus kerana kebenaran yang dinyatakan? Yesus dibenci oleh dunia kerana Dia mengatakan bahawa semua manusia tanpa Allah itu rosak, berdosa, dan bersifat mementingkan diri sendiri. Sepanjang pelayanan-Nya Yesus tak henti-hentinya mengecam ketidakadilan, kekejaman, penzinaan, dan percabulan. Kesaksian yang nyata ini tentang dosa manusia bertentangan dengan mereka yang membawa berita "Injil positif", yaitu Injil yang tidak lagi menuntut pertobatan dan kebenaran.

☕ 🍞 Pekerjaan-pekerjaan dunia yang jahat adalah pekerjaan-pekerjaan yang jahat, seperti buah yang jatuh tidak jauh dari pohonnya. Dunia ini gelap dan murtad, dan pekerjaan-pekerjaannya adalah pekerjaan-pekerjaan kegelapan dan pemberontakan. Yesus Tuhan kita, baik melalui diri-Nya sendiri maupun melalui hamba-hamba-Nya, telah dan akan mengungkapkan serta bersaksi melawan pekerjaan-pekerjaan yang jahat dari dunia yang keji ini. Iblis memakai pelbagai cara untuk melawan umat Tuhan supaya Injil tidak diberitakan dan jiwa-jiwa tidak dimenangkan. Saat terang bersinar di dalam kegelapan, terang itu sendiri akan cuba dipadamkan oleh iblis. Dengan usahanya untuk menjatuhkan setiap orang  percaya, dipasangnya perangkap-perangkap yang memerangkap meraka. Dia melakukan penyesatan, penganiayaan, penentangan, mengutus pekerjanya untuk "menyesatkan serta menjangkau jiwa-jiwa" dan memurtadkan mereka. Iblis melakukan semua ini bukan kerana dia benci anda tetapi dia membenci Tuhan Yesus.

Namun, mengetahui taktik iblis, kita haruslah senantiasa berjaga-jaga dan berwaspadalah. Penolakan itu nyata. Anak-anak Tuhan dipanggil untuk tampil di hadapan dunia ini menyatakan kebenaran Allah. Prinsip dan pola hidup serta pelayanan kita pun tidak boleh untuk menyenangkan orang banyak, tetapi hanya untuk menaati kehendak Allah semata!  Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: