Friday, February 14, 2020

Revival : My source of Life

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : My source of life


John 4:10  Jesus replied, "If you only knew the gift God has for you and who you are speaking to, you would ask Me, and I would give you living water."

Yohanes 4:10 (TB)  Jawab Yesus kepadanya: "Jikalau engkau tahu tentang karunia Allah dan siapakah Dia yang berkata kepadamu: Berilah Aku minum! niscaya engkau telah meminta kepada-Nya dan Ia telah memberikan kepadamu air hidup."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #45. Tahukah anda bahawa Tuhan Yesus adalah satu-satunya sumber air kehidupan yang dapat memuaskan kedahagaan rohani kita? Dapatkah air sumur, walau setimba banyaknya, melegakan dahaga jiwa dari rasa takut, kuatir, dan tidak aman? Perempuan Samaria ini memuaskan dahaga jiwanya dengan pengajaran-pengajaran yang benar dan itu didapatkannya dari Yesus, sang "Air hidup".

☕ 🍞 Tuhan Yesus dengan sengaja melintasi daerah Samaria untuk menemui perempuan yang sesungguhnya membutuhkan air hidup lebih dari air untuk kelangsungan hidup jasmani nya. Your miracle is waiting for you at the place of your transition. Wanita Samaria ini belum sampai ke tempat sumur itu tetapi mujizatnya sudah menantikannya di tempat itu. Terkadang kita sedang dalam waktu peralihan menantikan suatu Mukjizat terjadi. Kadang sebelum kita sampai ke waktu kita, kita sudah putus asa. Mukjizat kita sudah menunggu kita. Sekiranya wanita Samaria ini tidak pergi ke sumur itu, kemungkinan besar dia tidak akan mendapatkan mujizatnya. Tawaran Tuhan Yesus kepada perempuan Samaria ini merupakan tawaran kasih Allah yang diungkapkan kepada semua orang, tanpa membedakan suku, jantina, dan status. Selain termasuk suku Samaria yang dibenci orang Yahudi, statusnya sebagai perempuan adalah rendah di mata orang Yahudi.

Seperti perempuan Samaria itu, kita sebagai orang-orang zaman modern ini pun memiliki banyak dahaga hidup yang kita cuba atasi dengan pelbagai cara pemuasan. Pengalaman menyatakan bahawa tidak ada hal apa pun, apalagi dosa yang dapat mengisi kekosongan dalam hidup kita. Hanya Yesus, Sumber Air Hidup dan Pemuas keperluan hidup terdalam yang dapat mengisi dan memberi arti bagi hidup ini. Berbaliklah kepada-Nya dan izinkan Dia mengisi hidup Anda dengan hidup-Nya sendiri. Sudahkah anda menemukan sumber Air Hidup yang dapat memuaskan anda? Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: