Tuesday, February 25, 2020

Revival : Jesus at your miracle

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Jesus at your miracle


John 11:30  Jesus had stayed outside the village, at the place where Martha met Him.

Yohanes 11:30 (TB)  Tetapi waktu itu Yesus belum sampai ke dalam kampung itu. Ia masih berada di tempat Marta menjumpai Dia.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #56. Tahukah anda bahawa terkadang kita memberhentikan Tuhan Yesus di tengah jalan daripada melakukan Mukjizat? Kemungkinan kita sedang menantikan satu mukjizat daripada Tuhan, tetapi sebelum ia dapat terjadi, kita sudah putus asa, we try to "play God", kita memberhentikan Tuhan daripada melakukan sesuatu.

☕ 🍞 Di dalam perikop ini kita membaca kisah Lazarus yang sudah mati dan Tuhan Yesus dalam perjalanan untuk membangkitkan dia. Kita juga mendapati bahawa sebelum Yesus dapat sampai ke kubur Lazarus, Martha memberhentikan Yesus di luar kampung mereka. Yesus mau datang kepada kita tetapi terkadang kita sendiri yang menjadi penghalang bagi mukjizat kita. Saat banyak perkara di sekeliling kita menghimpit kita, ternyata iman kita pun makin dihimpit. Lalu kegoncangan iman terjadi. Persoalan hidup menghambat dan menghimpit kita sehingga kita tidak dapat melihat, merasakan serta mengalami mukjizat Tuhan Yesus di dalam hidup kita. Yesus memiliki satu arah tujuan yang mau disampai tetapi kita terkadang tidak mengizinkan Dia untuk sampai ke destinasi itu. Arah tuju Yesus adalah ke hati kita. Dia mau membentuk kembali hati yang hancur ini. 

✍🏻 Yesus sedang berdiri di hadapan pintu hati anda dan sedang mengetuk pintu hati kita. Adakah kita akan mengizinkan Dia untuk masuk ke dalam hati kita dan melakukan mukjizat-Nya ataupun biarkan Dia di luar pintu saja? Sejauh mana kita mengizinkan Yesus untuk melakukan mukjizat-Nya di dalam hidup kita? Seluas mana hati kita Yesus miliki sepenuhnya? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: