Friday, February 28, 2020

Revival : Put your trust

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Put your Trust 

John 12:35-36  Jesus replied, "My light will shine for you just a little longer. Walk in the light while you can, so the darkness will not overtake you. Those who walk in the darkness cannot see where they are going.
Put your trust in the light while there is still time; then you will become children of the light. " After saying these things, Jesus went away and was hidden from them.

Yohanes 12:35-36 (TB)  Kata Yesus kepada mereka: "Hanya sedikit waktu lagi terang ada di antara kamu. Selama terang itu ada padamu, percayalah kepadanya, supaya kegelapan jangan menguasai kamu; barangsiapa berjalan dalam kegelapan, ia tidak tahu ke mana ia pergi.
Percayalah kepada terang itu, selama terang itu ada padamu, supaya kamu menjadi anak-anak terang." Sesudah berkata demikian, Yesus pergi bersembunyi dari antara mereka.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #59. Tahukah anda bahawa terang itu ada pada kita? Sebelum hubungan dengan orang-orang itu terputus, Kristus mengingatkan murid-murid-Nya bahawa terang hanya akan bersinar untuk waktu yang terbatas. Apabila mereka tidak menerima terang tersebut, kegelapan akan meliputi mereka. Hanya sebentar lagi saja terang itu ada di antara mereka. Tidak lama lagi Kristus akan meninggalkan mereka. Gereja jasmaniah mereka itu akan hancur lebur dan kerajaan Allah akan direnggut dari mereka, lalu Israel akan dilanda kebutaan dan kesukaran.

☕ 🍞 Perhatikan, kita sebaiknya menyadari bahawa hanya sebentar saja terang itu ada bersama-sama kita. Waktu kita sedikit dan mungkin tidak akan ada banyak kesempatan lagi. Kaki dian akan segera disingkirkan. Setidaknya, kita pasti akan segera tersingkir. Memang hanya sedikit waktu lagi terang kehidupan ada di antara kita, hanya sedikit waktu lagi terang Injil ada di antara kita, hari anugerah, sarana-sarana anugerah dan Roh anugerah, hanya sedikit waktu lagi. Yesus datang membawa hidup dan terang kepada umat manusia yang karena dosanya dikuasai kegelapan dan berjalan di dalamnya. Waktu yang tepat untuk memperoleh anugerah adalah selagi firman yang penuh dengan anugerah itu sedang diberitakan kepada kita, dan selagi Roh anugerah sedang bergumul dengan kita. Maka dari itu, sekaranglah waktu yang tepat untuk bergiat. Dengan demikian kita harus berusaha untuk memanfaatkan kesempatan yang kita miliki, jangan sampai hari siang itu berakhir sebelum kita dapat menuntaskan semua pekerjaan dan perjalanan kita: "Supaya kegelapan jangan menguasai kita supaya kita tidak sampai kehilangan kesempatan kita dan tidak lagi dapat memperolehnya kembali, dan kerananya tidak dapat lagi menunaikan tugasmu." Lalu kegelapan pun datang, yaitu ketidakmampuan untuk menyelamatkan diri kerana keadaan para pendosa yang begitu terpuruk di bawah kutukan dan ikatan dosa. 

✍🏻 Keadaan menyedihkan dari orang-orang yang telah menolak Injil dan kehilangan masa anugerahnya. Mereka berjalan dalam kegelapan, dan tidak tahu ke mana mereka pergi, atau tempat macam apa yang mereka tujui. Mereka tidak mengenali jalan yang mereka sedang tempuh itu, dan tidak  tahu akhir dari perjalanan itu. Orang yang tidak memiliki terang Injil dan tidak mengenal arahan dan bimbingannya biasanya berkelana tanpa arah, terombang-ambing dalam kesalahan, kekeliruan, dan ribuan jalan yang bengkok, tanpa menyadari semuanya itu. Oleh itu, selagi Terang itu ada pada anda, percayalah sepenuhnya kepada-Nya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: