Sunday, February 2, 2020

Revival : Prayer Shield

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Prayer Shield


Luke 22:40  There He told them, "Pray that you will not give in to temptation."

Lukas 22:40 (TB)  Setelah tiba di tempat itu Ia berkata kepada mereka: "Berdoalah supaya kamu jangan jatuh ke dalam pencobaan."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #33. Tahukah anda bahawa doa adalah perisai ⛨ anda? Yesus mendesak murid-murid-Nya untuk berdoa. Sekalipun ujian yang sedang mendekat itu tidak dapat dihindari, mereka tidak boleh jatuh dalam pencobaan dan berbuat dosa. Ketika mereka berada dalam ketakutan dan bahaya yang sangat dahsyat, mereka tidak boleh berkeinginan meninggalkan Kristus, apalagi sampai melakukannya "Berdoalah supaya kamu terhindar dari dosa."

☕ 🍞 Terkadang mungkin kita lupa tetapi satu perkara yang nyata dan benar ialah dunia ini adalah medan perang.  Hari demi hari, jam demi jam, kita menghadapi peperangan rohani dengan musuh yang nyata.  Tujuan utamanya adalah untuk memastikan orang-orang yang percaya jatuh di dlam dosa dan terkalahkan, kerana matlamat utamanya ialah mencuri, membunuh, dan membinasakan.  Tuhan telah memberikan kita Firman dan Roh, yang kuat dan benar, sehingga kita akan memiliki hikmat, kebijaksanaan dan perlindungan untuk menentang musuh.  Kita akan fokus pada hari ini untuk memakai perisai-Nya, tetap berjaga-jaga, dan berdoa agar Allah akan melengkapi orang-orang percaya di mana-mana untuk "bertahan kuat". Doa adalah satu perisai. Doa bukan saja satu cara komunikasi dengan Tuhan tetapi doa juga merupakan deklarasi iman anda di mana melalui doa kita mendeklarasikan Firman Tuhan dengan iman dan melihat hal-hal luar biasa terjadi.

Kita harus siap sedia seperti seorang askar yang pergi berperang. Each soldier does what he’s told, so disciplined, so determined. They don’t get in each other’s way. Each one knows his job and does it. Undaunted and fearless, unswerving, unstoppable. Demikianlah juga harusnya saat kita berdoa kita tak gentar dan tak kenal takut, tak tergoyahkan, tak terbendung. Bangunkanlah tembok doa anda. Itu menjadi perisai anda daripada serangan iblis supaya anda tidak jatuh ke dalam tipu muslihatnya. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: