Wednesday, February 12, 2020

Revival : Born Again

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Born Again

John 3:3  Jesus replied, "I tell you the truth, unless you are born again, you cannot see the Kingdom of God."

Yohanes 3:3 (TB)  Yesus menjawab, kata-Nya: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya jika seorang tidak dilahirkan kembali, ia tidak dapat melihat Kerajaan Allah."


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #43. Tahukah anda bahawa seseorang tidak akan pernah percaya kepada Yesus sekiranya dia tidak" lahir baru"? Dosa membuat hati rosak dalam pemberontakan terhadap Allah. Oleh kerana itu, penyelesaian masalah dosa tidak cukup dengan menyesali dan meninggalkan dosa melainkan hati yang rosak itu harus diperbaharui secara total. Itulah yang Tuhan Yesus maksudkan ketika Ia berkata bahawa seseorang harus dilahirkan kembali untuk dapat diselamatkan. Lahir kembali adalah pembaruan hati dari Roh Kudus.

☕ 🍞 Agama tidak dapat membawa manusia untuk mengenal Allah yang sejati. Nikodemus merupakan contoh untuk fakta itu. Nikodemus adalah seorang Farisi dan pemimpin agama Yahudi. Yesus menyebut dia sebagai pengajar Israel. Suatu status yang tinggi jika ditinjau dari sudut pandang sosial dan agama pada waktu itu. Ini memperlihatkan bahawa Nikodemus adalah seorang terhormat dan bukan orang yang biasa-biasa saja. Dengan status demikian, tentu orang akan berpikir bahawa Nikodemus adalah orang saleh yang kemungkinan besar tidak akan menerima hukuman Allah. Saya pasti bahawa Nikodemus mencari jawapan bagi persoalannya tentang kehidupan kekal. Dengan demikian ia telah memimpinnya kepada Yesus. Biarpun dia seorang yang saleh, namun agama tidak dapat membawa seseorang ke surga. He needs a Saviour to save his soul from eternal hell. Perbuatan baik, ikut melayani di gereja, memberi persepuluhan, sudah dibaptis dalam air, dan berbagai tanda keagamaan Kristen lainnya tidak menjamin diri pasti selamat. Hanya pembaharuan dari Roh Kudus, dapat membuat seseorang berkenan kepada-Nya.

✍🏻 Tak ada apa pun di dalam diri manusia yang membuat manusia dapat dibenarkan, tak ada satu pun perbuatan baik yang dapat dipakai sebagai tiket masuk ke dalam kehidupan kekal. Hanya Yesus yang dianugerahkan Allah kepada dunia untuk mati menebus orang-orang pilihan-Nya. Sebab itu hanya di dalam Yesus ada keselamatan, di luar Yesus ada murka Allah. Apakah kita telah mengalami pembaharuan rohani melalui kelahiran kembali? Bila belum, undanglah Yesus masuk ke dalam hidup Anda. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: